آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

محمدعلی الحوثی: اگر از ایران موشک وارد می‌کردیم، ضد هوایی وارد می‌کردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,محمدعلی الحوثی

رییس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات ضدایرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل، گفت: اگر از ایران موشک وارد می‌کردیم موشک ضد هوایی وارد می‌کردیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، رییس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نوشت: بنا به ادعای آمریکا اگر ما موشک از ایران وارد می‌کردیم، موشک ضد هوایی وارد می‌کردیم.

 

وی ادامه داد: مساله خنده‌دار این است که آمریکا از متجاوزین به یمن حمایت تسلیحاتی می‌کند و مردم یمن را می‌کشد، آمریکا در جنگ یمن چه از نظر سیاسی و چه از نظر نظامی شکست خورد و این جنگ ناکارآمد بودن سلاح آمریکایی از جمله پاتریوت و ... را نشان داد.

 

الحوثی در ادامه نوشت: موشک افتخار ملت یمن است. در زمانی که برخی پایتخت‌های عربی تصاویر ایوانکا ترامپ را منتشر می‌کنند و ملت‌ها و سازمان‌ها را به عادی‌سازی روابط با اسرائیل تشویق می‌کنند، آمریکا تصاویر موشک یمنی برکان که سامانه موشکی پاتریوت آمریکا را شکست داد به نمایش می‌گذارد و با این تصویر بر این امر تاکید می‌کنند که آمریکا ملت یمن را می‌کشد و محاصره می‌کند.

 

 نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با وجود گزارش سازمان ملل مبنی بر این‌که موشک‌هایی که از یمن به سمت ریاض پرتاب شده است متعلق به ایران نبوده‌اند، در نمایشی مضحک و با نشان دادن لاشه یک موشک بسیار بزرگ مدعی ایرانی بودن این موشک و پرتاب آن از سوی یمنی‌ها شد.

 

هیلی مدعی شد: رفتار ایران در خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و بر درگیری‌های منطقه دامن می‌زند. نشانه‌های ایران بر روی موشک‌هایی که انصارالله پرتاب می‌کند پیدا است. موشکی که انصارالله به سمت سعودی پرتاب کرد ساخت ایران بوده است. بر آن هستیم ماهیت نظام ایران را افشا کرده و بر ضرورت مقابله با تهدیدهایی که ایران ایجاد کرده تاکید کنیم.

 

در پی ادعاهای بی‌اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این اتهامات را قویا رد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: به دنبال طرح اتهامات بی‌پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی‌اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

 

محمدجواد ظریف نیز در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از  کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی امریکا در سازمان ملل اظهار کرد: زمانی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------