آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نهاوندیان: آمریکا در سیاست ایران ستیزی تنها مانده/ ارتباط ایران با کشورهای اروپایی بیش از گذشته است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نهاوندیان

معاون رئیس جمهور گفت: سیاست پایدار دولت افزایش ارتباط‌ با همه کشورها است و اینکه یک کشور خاصی گمان کند که می‌تواند ارتباط‌ ایران را محدود و یا تعیین نماید، تصور خطایی است.

به گزارش فارس، محمد نهاوندیان در پایان سفر دو روزه خود به لرستان در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: با توجه به جلساتی که برگزار شد و همچنین بازدید از پروژه‌های دانش بنیان لرستان، به نظر می‌رسد این استان می‌تواند یکی از استان‌های کمک کننده به رشد پایدار اقتصاد کشور محسوب شود.

 

وی خاطرنشان کرد: چند طرح مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را در استان بازدید کردیم، راندمانی که در استفاده از آب و بالابردن بازده تولیدات کشاورزی در این مجموعه‌ها مشاهده شد، باورنکردنی است.

 

معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر استفاده از فناوری‌ها برای مصرف بهینه آب، بیان داشت: دغدغه آب برای نسل آینده با این راهکارها و تکنولوژی‌ها قابل رفع است.

 

نهاوندیان تصریح کرد: لرستان ظرفیت بالایی در خصوص گیاهان دارویی دارد که با استفاده از صنایع جنبی کشاورزی می‌تواند رقم بالای ارزآوری را در صادرات داشته باشد.

 

وی هدف از سفر به لرستان را نه برای تخصیص اعتبار بلکه جهت شناسایی فعالان اقتصادی و بهره‌بردن آنان از امکانات و حمایت‌های دولتی عنوان و تصریح کرد: مشکلات ما در فرایند اقتصاد مربوط به هماهنگی‌ها است، گاهی امکانات بسیار به سبب برخی ناهماهنگی‌ها به هدف لازم نمی‌رسند و لذا نیازمند اصلاحات مدیریتی در هماهنگی بین نهادهای موثر در اقتصاد هستیم.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در بالاترین سطوح نظام تاکید بیش از پیش بر هماهنگی‌ها است، افزود: تدبیری که مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی داشتند به خوبی این را نشان می‌دهد.

 

نهاوندیان یادآور شد: سیاست پایدار دولت افزایش ارتباط‌ها با همه کشورها است و اینکه یک کشور خاصی در یک گوشه گمان کند که می‌تواند ارتباط‌های کشور بزرگی همانند ایران را محدود و یا تعیین نماید، تصور خطایی است.

 

وی با تاکید بر اینکه اکنون شرایط ارتباط‌های ایران با کشورهای دیگر بهتر از گذشته است، ادامه داد: در حال حاضر با اکثر همسایگان خود تعامل‌های اقتصادی و سیاسی بیشتر از گذشته داریم.

 

نهاوندیان بیان داشت: در گذشته آمریکا با سیاست‌های ایران هراسی می‌توانست بلافاصله برخی کشورهای اروپایی را با خود همراه سازد اما امروز دنیا به خوبی دریافته که آمریکا در سیاست ایران ستیزی تنها مانده و اکثریت کشورهای دنیا حقانیت ایران را در مواضع بین‌المللی‌اش مورد حمایت قرار می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------