آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی راهبرد واشنگتن در قبال ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و آمریکا

شورای امنیت ملی آمریکا قرار است امروز برای بررسی راهبرد این کشور در قبال ایران، تشکیل جلسه دهد.

به گزارش فارس، پس از بالا گرفتن انتقادات از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا به دلیل خودداری از برگزاری جلسات منظم سیاستگذاری، شورای امنیت ملی آمریکا قرار است امروز با حضور بولتون و دیگر مقام‌های ارشد دولت این کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

 

به نوشته پایگاه «پالیتکو»، در جلسه امروز قرار است درباره راهبرد واشنگتن در قبال ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای و گزینه‌های پیش روی آمریکا برای فشار به ایران گفت‌وگو شود.

 

نشریه «وال استریت ژورنال» هم در گزارشی درباره این نشست، با بیان اینکه با وجود خروج آمریکا از برجام هنوز هم «عناصر کلیدی سیاست دولت درباره ایران نامشخص است»، درباره این عناصر نوشته است: «ایالات متحده حاضر است در ازای توافقی جدید با تهران، چه چیزی ارائه ککند؟ آیا واشنگتن حاضر است برای عقب‌ راندن موضع قاطع ایران در خاورمیانه، همزمان با فشار اقتصادی از نیروی نظامی هم استفاده کند؟»

 

نشست امروز شورای امنیت ملی آمریکا در سطح «کمیته مدیران»، یعنی با حضور وزرای امنیتی کابینه، برگزار می‌شود. علاوه بر بولتون، «جیمز متیس» وزیر دفاع، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، «مایک پامپئو» وزیر خارجه و شمار دیگری از مقام‌های ارشد آمریکایی در این جلسه حضور خواهند داشت.

 

به گفته مقام‌های کاخ سفید، از ماه آوریل (اردیبهشت ماه) که بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شده، این تنها سومین جلسه کمیته مدیران شورای امنیت ملی آمریکا است که برگزار می‌شود. خودداری بولتون از برگزاری مرتب این جلسات در هفته‌های گذشته وی را در معرض انتقاداتی قرار داده بود. پالیتکو نوشته قرار است نشست مشابهی هم با موضوع سوریه برگزار شود.

 

وال استریت ژورنال نوشته هرچند در گذشته پنتاگون گزینه‌های محدودی مانند ممانعت از رسیدن کشتی‌های ایرانی به یمن را طرح کرده بود، اما «در دوره‌ای که راهبرد پنتاگون بر تقویت توانمندی‌ها برای بازداشتن روسیه و چین تأکید دارد و نتیجه گفت‌وگو با کره شمالی هم هنوز مشخص نیست، این سازمان اشتیاقی برای جنگ با ایران ندارد.»

 

متیس روز پنج‌شنبه از پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع درگیری نظامی با ایران طفره رفت و صرفا گفت ایران باید از خود «مسئولیت‌پذیری نشان دهد.»

 

وال استریت ژورنال با بیان اینکه امکان ایجاد جبهه‌ای متحد با اروپایی‌ها یکی دیگر از سوالات پیش روی واشنگتن است، به نقل از «دنیس راس» دیپلمات سابق و عضو کنونی موسسه واشنگتن، نوشته است: «هر راهبردی، نیازمند یک هدف روشن و ابزارهای دستیابی به آن هدف است. در حال حاضر، در مورد اینکه هدف چیست مطمئن نیستم و تنها ابزار مورد استفاده هم لفاظی و تحریم است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------