آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای عربستان درباره حمایت موشکی ایران از انصارالله



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عبدالله المعلمی

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مدعی حمایت موشکی ایران از انصارالله یمن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در رابطه با خاورمیانه مدعی شد که انصارالله یمن تاکنون 163 موشک ایرانی به شهرهای عربستان شلیک کرده و گزارش‌های مستقل سازمان ملل به وضوح نشان می‌دهد که منبع این موشک‌ها ایران است، در ایران ساخته شده‌اند و از ایران به حوثی‌ها (انصارالله یمن) انتقال داده شده است.

 

وی مدعی شد که گزارش‌ها نشان می‌دهد که لاشه‌ها و باقی مانده موشک‌ها با موشک‌های ایرانی تطابق دارند.

 

المعلمی در پایان اظهاراتش مدعی شد که شورای امنیت باید با آن‌چه رفتارهای تخریبی و غیرمسئولانه ایران و دخالت‌های مداوم آن در امور داخلی کشورهای منطقه  و ایجاد فتنه و فرقه‌گرایی خواند، مخالفت کند تا ریشه‌های تروریسم و خشونت در منطقه برچیده شود و ملت ایران و ملت‌های عربی در خلیج( فارس) و خاورمیانه از نعمت امنیت،صلح و ثبات برخوردار شوند.

 

به گزارش ایسنا، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل دو روز پیش نیز مدعی شد: ایران به منظور ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه تمام ابزارهایش را به کار می‌گیرد. برای نجات یمنی‌ها باید انصارالله یمن که مورد حمایت تهران هستند، کنار گذاشته شوند.

 

ادعای حمایت موشکی و تسلیحاتی ایران از انصارالله در حالی مطرح می‌شود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

 

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پیش از این تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصور هادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------