آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

بعیدی نژاد: آمریکا جنگی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بعیدی نژاد

سفیر ایران در انگلیس گفت: دشمنان در تلاش هستند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین کنند.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی نژاد طی سخنانی در جلسه شورای اداری کاشان، اظهار کرد: آمریکا می‌کوشد تا با فشارهای اقتصادی مردم را به اعتراض وادار کند و به عبارتی جنگی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و به حرف هم بسنده نمی‌کند.

 

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌ای و روانی آمریکا بر روی نرخ سکه و ارز به عنوان یکی از ضعیف‌ترین بحث‌های اقتصادی افزود: نوسان‌های ارزی، فقط مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور است و ۹۵ درصد از مصارف ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی و هزینه‌های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تأمین آن‌ها نیست.

 

سفیر ایران در انگلیس با اشاره به آگاهی دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم کامل صادرات نفت را به صفر برسانند.

 

وی گفت: بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، جنگ اقتصادی اعلام کرده و با هدف بی ثباتی بازار، بودجه‌هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص دادند و تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه‌هایی هستیم.

 

سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمدها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می‌زنند نیز کنترل خواهد شد.

 

وی افزود: بسیاری از تصمیم‌های سه دهه گذشته بر اساس اضطرار یا شرایط خاص کشور بود اما انتظار می‌رود از این پس تصمیم‌ها سنجیده و مدبرانه باشد، چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها در جهان به اقتداری دست یافته که در ۴۰۰ سال گذشته شاهد آن نبودیم.

 

بعیدی نژاد تصریح کرد: اقدامات و سفرهای نتانیاهو به سایر کشورها ارتباطی با نگرانی آن‌ها از برجام ندارد، بلکه این سفرها نشان از ترس، بی ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه ای می‌باشد.

 

وی تاکید کرد: امروز همه اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی نبود، گروه داعش، کشورهای عراق و سوریه را تصرف می‌کرد اما رشادت‌های رزمندگان اسلام خار چشمان دشمنان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی شد.

 

سفیر ایران در انگلیس گفت: داعش پدیده ای ساده نیست و هنوز بسیاری از جنبه‌های موضوع ناشناخته مانده و افشا نشده است. این گروه تکفیری مانند یک دولت با صادرات نفت از بانک‌ها پول آن را دریافت کرده و حقوق کارمندانش را در عملیات‌های نظامی پرداخت می‌کرد.

 

بعیدی نژاد تصریح کرد: داعش بدون حمایت ایالات متحده، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه امکان پیشروی نداشت اما هدف از ایجاد آن تضعیف ایران بود زیرا می‌دانستند که عراق از هم گسیخته و سوریه نیز می‌تواند به راحتی تحت فشار قرار بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------