آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

بلومبرگ: آمریکا نباید رئیس کل جدید بانک مرکزی ایران را تحریم کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,همتی

بلومبرگ در گزارشی نوشت، دولت آمریکا نباید عبدالناصر همتی، رئیس کل جدید بانک مرکزی ایران را تحریم کند.

به گزارش تسنیم، بلومبرگ در گزارشی نوشت، دولت آمریکا نباید عبدالناصر همتی، رئیس کل جدید بانک مرکزی ایران را تحریم کند، زیرا وی ممکن است بتواند رفتار حکومت ایران را تغییر دهد.

 

هفته آینده، تحریم های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران به اجرا گذاشته خواهد شد. این اولین چالش پیش روی عبدالناصر همتی، بانکدار کهنه کار و مدیر بیمه مرکزی ایران است که اخیرا به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی ایران منصوب شده است.

 

ولی الله سیف، سلف وی، قربانی تحریم های آمریکا شد. افزایش نگرانی ها در مورد تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران موجب تضعیف قابل توجه ارزش ریال شده و قیمت هر دلار آمریکا را به بالای 100 هزار ریال رسانده است.

 

سیف شخصا هدف تحریم هایی وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود.

 

بلومبرگ افزود: اگر کاخ سفید می خواهد اقتصاد ایران را به هر قیمت ممکن به سقوط بکشاند، همتی نمی تواند به واشنگتن کمک کند. اما اگر آنگونه که مایک پمپئو گفته، آمریکا به دنبال تغییر رفتار حکومت ایران است، در آن صورت انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، که نخستین تغییر در تیم اقتصادی دولت ایران از زمان خروج ترامپ از برجام است، فرصتی برای تطبیق دادن تحریم ها با شرایط جهت کارآمد ساختن آنهاست.

 

جک لو، ناظر اصلی ایجاد رژیم تحریم های ضد ایرانی آمریکا نیز با این موضوع موافق است. جک لو، وزیر خزانه داری دولت اوباما روی 3 درس اصلی که آمریکا از تحریم های قبلی آموخته است تکیه دارد. اولا، تحریم ها زمانی بیشترین کارایی را دارند که مقام های آمریکایی «به صورت نزدیک با شرکایشان برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند.» ثانیا مقامات آمریکایی «باید آماده ارائه تخفیف هایی در زمینه تحریم ها» بابت تغییر رفتار ایران باشند. و در نهایت اینکه اجرای تحریم ها «به معنای تعهد به تلاش در مسیر روند قانونی» است. به گفته لو اجرای مسئولانه تحریم ها بدان معناست که آمریکا زمان و فضای کافی را برای اعمال تغییرات به همتی بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------