آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عربستان: تغییری در موضع ما در قبال ایران ایجاد نشده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و عربستان

یک مقام سعودی ضمن تائید صدور روادید برای یک دیپلمات ایرانی، گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.

به گزارش فارس، در حالی‌که عربستان سعودی در روزهای گذشته برای سرپرست و کادر دفتر حفاظت منافع ایران در این کشور ویزا صادر کرده است، یک مقام سعودی روز دوشنبه با تائید این خبر گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.

 

  به نوشته وبگاه «عرب نیوز» یک مقام سعودی گزارش‌ها در زمینه این‌که ریاض برای یک دیپلمات ایرانی روادید ورود به این کشور صادر کرده را تایید کرد.

 

این وبگاه در ادامه این اقدام ریاض را نخستین تلاش‌های دیپلماتیک فیمابین بعد از قطع روابط بین تهران و ریاض از سال ۲۰۱۶ به این سو برشمرد.

 

 اما یک مقام دیگر سعودی در این زمینه به عرب نیوز گفت که اتخاذ این تصمیم در مواضع عربستان در رابطه با ایران تغییری نداده است.

 

 این مقام عربستانی در ادامه گفت: «این کار مطابق با توافق قبلی با آن‌ها انجام می‌شود و آن‌ها نیز همچنین به نمایندگی عربستان سعودی در سفارت سوئیس در تهران چنین امکانی را می‌دهند.»

 

در پی اعدام «شیخ نمر» رهبر شیعیان عربستان جمعی از معترضان در دی ماه ۱۳۹۴ مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع کرده و عده‌ای نیز وارد سفارتخانه شدند و خساراتی به این سفارتخانه وارد شد.

 

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی نیز با بهانه‌جویی و دستاویز قرار دادن این رخداد، در اظهاراتی از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد و از دیپلمات‌های ایرانی هم خواست تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------