آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

جان بولتون: اگر ایران در تعامل جدی باشد برای توافق هسته‌ای جدید با ما مذاکره خواهد کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار برچیده شدن کامل برنامه موشکی ایران شده و به تهران توصیه کرد تا برای در امان ماندن از تحریم های جدید آمریکا، به مذاکره با واشنگتن تن در دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، جان بولتون در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز به رهبران ایران توصیه کرد تا پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره را قبول کنند.

 

وی خواستار توقف کامل برنامه موشک های بالستیک ایران و توقف قابل راستی آزمایی آنچه که برنامه سلاح های هسته ای ایران خواند، شد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تأکید کرد که این توقف در فعالیت های ایران نباید تحت شرایطی مشابه "شروط سنگین" توافق هسته ای برجام که به هیچ عنوان "راضی کننده" نبودند، انجام پذیرد.

 

بولتون گفت: «اگر ایران واقعا جدی باشد، پای میز مذاکره خواهد آمد. ما درخواهیم یافت که آیا آن ها جدی هستند یا خیر.»

 

درخواست تکراری دولت ترامپ برای مذاکره با ایران به منظور حصول توافقی جدید در حالی مطرح می شود که موج جدیدی از تحریم های آمریکایی تا ساعاتی دیگر علیه ایران اعمال خواهد شد.

 

هفته گذشته، وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف با بیان اینکه «آمریکایی ها معتاد به تحریم هستند»، گفت: «در چند ماه آینده به واشنگتن نشان می دهیم که مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------