آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پنتاگون: از آزمایش‌های موشکی ایران مطلعیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پنتاگون

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد این کشور از آزمایش‌های موشکی ایران مطلع است.

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ادعاهای پیشتر مطرح‌شده در رسانه‌های این کشور را تکرار کرد.

 

«ربکا رباریش»، سخنگوی پنتاگون ادعا کرد ایالات متحده از آزمایش موشک ضدکشتی ایران در هفته‌ گذشته مطلع است. وی اضافه کرد واشنگتن به دقت آزمایش‌های موشکی ایران را رصد می‌کند. 

 

 وبگاه شبکه خبری «فاکس‌نیوز» بامداد شنبه (۱۷ مرداد) به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شد ایران در روزهای گذشته یک موشک بالستیک ضدکشتی آزمایش کرده است. 

 

مطابق این ادعا، آزمایش موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ همزمان با رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته، از یکی از پایگاه‌های نظامی ایران در بندر جاسک صورت گرفته است.

 

سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گفت این آزمایش‌ها بخشی از عملیات‌های منطقه‌ای ایران و رزمایش‌های متداولی هستند که ایران معمولاً انجام می‌دهد. 

 

  مقام‌های آمریکایی پس از حصول توافق هسته‌ای «برجام»، به منظور گشودن پرونده «برجام‌های موشکی و منطقه‌ای» و آوردن ایران پای میز مذاکره در این زمینه‌ها، اعمال فشار بر تهران در این دو حیطه را در دستور کار قرار داده‌اند.  

 

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده امنیت و اقتدار خود را به مذاکره، آن هم مذاکره با دشمن گره نمی‌زند و بر سر توان دفاعی با کشورهای غربی وارد گفت‌وگو نخواهد شد.

 

علاوه بر این، آزمایش‌های موشکی ایران مغایرتی با متن توافق هسته‌ای «برجام» یا قطعنامه تأییدکننده آن (قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت) ندارند. 

 

در متن برجام اشاره‌ای به آزمایش‌های موشکی نشده و قطعنامه ۲۲۳۱ با ادبیاتی غیرالزام‌آور صرفا از ایران «می‌خواهد»  «از هر فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیکی که با قابلیت حمل سلاح اتمی طراحی شده‌اند، از جمله پرتاب موشک‌هایی که با استفاده از تکنولوژی موشک‌های بالستیک ساخته شده‌اند خودداری کند.»

 

ایران تأکید کرده است هیچ یک از موشک‌های ایران برای حمل سلاح اتمی ساخته نشده‌اند و به همین دلیل، آزمایش‌های موشکی این کشور نقض قطعنامه شورای امنیت محسوب نمی‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------