آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

قاسمی: استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا مملو از القاء و ایجاد تهدیدی ساختگی از ایران و کاملا محکوم است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا، گفت: سراسر متن استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده است، مملو از تلاش بی‌حاصل تهیه‌کنندگان آن برای القاء و ایجاد تهدیدی ساختگی از ایران بوده و کاملا مردود و محکوم است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی افزود: آنچه در این متن نامتعارف و تهی از هرگونه خردورزی و واقع‌نگری تصویر شده است، چیزی جز تکرار و واگویه کردن ادعاها، اتهامات و توهمات بی‌پایه و اساس معدود کشورهای متوهم منطقه‌ای و در آمریکا نیست. مفاد بی‌منطق این راهبرد ناموزون و یک‌سویه به خوبی نشان می‌دهد که دولت این کشور در تدوین این استراتژی در پی فرافکنی چالش‌ها، ناکامی‌ها و معضلات خودساخته‌ای است که در بعد داخلی و بین‌المللی همواره با آن روبه‌رو بوده و در یک‌سال گذشته، بیش از پیش واقعیت‌های خود را نمایان ساخته است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آنچه که آمریکا به عنوان تهدیدات تخیلی و ادعایی این کشور با آن روبه‌روست، بیش از هر چیز ناشی از سیاست‌ها، رفتارها و عملکرد پر اشتباه دولتمردان و سیاستمداران این کشور طی دهه‌های گذشته در قبال سایر ملت‌های جهان، بخصوص خطاهای پرشمار آنان در منطقه‌ی حساس و استراتژیک غرب آسیا و خلیج فارس است. به نظر می‌رسد دولتمردان آمریکا هنوز اراده‌ای برای بازبینی در سیاست‌ها و رفتارهای خود، به‌ویژه بازنگری در نگاه خود به جهان و سایر ملت‌ها ندارند و به همین دلیل است که سیاست‌ها و رویکردهای مستقلانه‌ی برخی از کشورها مانند ایران را برنمی‌تابند و آن را خلاف منافع و امنیت ملی خود می‌بینند و تلاش می‌کنند با اصرار و پافشاری بیهوده بر رویکردهای منسوخ و تکراری، جهان را همچنان در معضلاتی که بیش از هر چیز ناشی از سیاست‌های دولت‌های مختلف آمریکاست، در تنگنا نگاه دارند.

 

قاسمی تصریح کرد: آنچه می‌توان در ارتباط با استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا بیان داشت، این است که راهبرد نابخرادانه‌ی آمریکا بی‌شک جهان را به سوی ناامنی هرچه بیشتر و گسترش بی‌ثباتی و تروریسم سوق خواهد داد و بی‌توجهی جامعه بین‌المللی به ماجراجویی‌های رئیس جمهور این کشور باعث شده است تا وی سیاست‌ها و نگاه خود به آینده را بر مبنای تهدیدات ساختگی و غیرواقعی استوار کند که قطعا دستاوردی جز ناکامی برای این کشور در عرصه بین‌المللی و مناطق مورد توجه و تمرکز این کشور، نخواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------