آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

گوگل: حساب‌های ایرانی مرتبط با «عملیات نفوذ» را مسدود کردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,گوگل

یکی دیگر از غول‌های فناوری آمریکایی مدعی شد که تعدادی از حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را که در «عملیات نفوذ»‌ این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفتند، مسدود کرده است.

به گزارش تسنیم، گوگل در اتهامی تازه ضد ایران، مدعی شد که حساب‌های کاربری متصل با ایران را که در «عملیات نفوذ» مورد استفاده قرار گرفته بودند مسدود کرده است.

 

طبق بیانیه‌ای که شرکت گوگل منتشر کرده است، 58 حساب کاربری مرتبط با ایران از روی وبگاه یوتیوب و دیگر وبگاه‌ها حذف شده است.

 

در این بیانیه آمده است که این شرکت 39 حساب کاربری روی سرویس یوتیوب، 13 حساب کاربری روی سرویس گوگل‌پلاس و 6 وبلاگ روی سرویس بلاگر را که انگلیسی‌زبان بوده‌اند شناسایی و حذف کرده است.

 

به‌نوشته سی‌ان‌بی‌سی، در مطلبی که از سوی کنت والکر، معاون امور جهانی گوگل منتشر شده، آمده است: «طی ماه‌های اخیر، ما تلاش‌هایی از سوی کنشگران دولتی را در کشورهای مختلف برای هدف قرار دادن تبلیغات سیاسی، روزنامه‌نگاران، فعالان اجتماعی و دانشگاهیان مستقر در سرتاسر جهان تشخیص داده و مانع شده‌ایم»‌.

 

چند روز پیش بود که فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که بیش از 650 صفحه مرتبط با ایران را به‌خاطر رفتارهای غیرقابل اعتماد حذف کرده است.

 

بر اساس این گزارش، شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرد که 284 حساب کاربری را حذف کرده است که تعداد زیادی از آنها احتمالاً مربوط به ایران بوده است.

 

فیس‌بوک افزود: ما 652 صفحه، گروه و حساب کاربری را به‌خاطر رفتارهای غیرقابل اعتماد که از سوی ایران انجام شده و مردم و کاربران اینترنت در خاورمیانه، آمریکای لاتین، بریتانیا و آمریکا را هدف قرار داده‌اند، حذف کردیم.

 

فیس‌بوک همچنین اعلام کرده است که در اقدامی جداگانه، صفحاتی را حذف کرده است که بر اساس اعلام دولت آمریکا احتمالاً با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در ارتباط بوده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------