آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و…

روحانی در تماس تلفنی با رییس جمهوری فرانسه: طرف های برجام به برنامه های خود برای حفظ آن سرعت بیشتری دهند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسن روحانی

رییس جمهوری در تماس تلفنی رییس جمهوری فرانسه گفت: ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده و با توجه به خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای از سایر طرف ها انتظار دارد که به برنامه های خود برای حفظ این توافق، سرعت و شفافیت بیشتری دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با بیان این که بعد از خروج آمریکا از برجام، بار سنگینی بر دوش سایر طرف ها برای حفظ این توافق است، افزود: ایران خواهان حفظ برجام است اما در عین حال اگر در زمینه تضمین کانال های مالی و پولی، نفت، بیمه و حمل و نقل، آینده برنامه اجرایی اروپا روشن نباشد، اقدامات دیگری را خواهد داشت.

 

به مسئولیت های خود در قبال برجام عمل می کنیم

مکرون رییس جمهوری فرانسه هم در این تماس تلفنی با بیان این که پاریس خواهان توسعه و تعمیق روابط خود با تهران است، تاکید کرد: فرانسه همه تلاش خود را برای حفظ برجام به کار می گیرد و نسبت به این موضوع متعهد است و به مسوولیت های خود عمل می کند.

 

وی با تشریح اقدامات کشورش و سایر شرکا برای حفظ برجام اظهارداشت: ما تلاش فشرده ای را برای حفظ توافق هسته ای انجام داده ایم و در حال پیگیری مکانیزم های مختلف تجاری و مالی در این عرصه هستیم.

 

روسای جمهوری ایران و فرانسه همچنین در این گفت و گوی تلفنی تلاش همه طرف ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را ضروری خواندند و انجام اقدامات عملی در این راستا را مورد تاکید قرار دادند.

 

روحانی و مکرون در ادامه درباره نشست آتی وزیران خارجه سه کشور اروپایی به همراه رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران، تحولات سوریه و نشست آتی سه جانبه روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه و همچنین مبارزه با تروریسم، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 

روسای جمهوری ایران و فرانسه در این تماس تلفنی تاکید کردند که به تماس های نزدیک خود برای پیشبرد اهداف مشترک تداوم خواهند بخشید.

 

روحانی و مکرون همچنین ضمن تبادل نظر درباره مهم ترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، یادآور شدند که تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران و پاریس به کار خواهند گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------