آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی کاخ سفید: شورای امنیت ایران را پاسخگو کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سارا سندرز

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که ایران با ارسال تسلیحات به یمنی‌ها قطعنامه‌های شورای امنیت در این‌باره را نقض می‌کند و لذا این شورا باید ایران را به خاطر این اقدامات پاسخگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، پنجشنبه  در بیانیه‌ای از اقدام ائتلاف به رهبری عربستان در بازگشایی بنادر یمن استقبال کرد و گفت: «ایالات متحده از اعلام عربستان سعودی در خصوص بازگشایی بندر یمنی الحدیده به روی تمام کمک‌های انسان‌دوستانه و کالاهای تجاری از جمله سوخت، توسط ائتلاف عربی استقبال می‌کند.»

 

سندرز گفت: «به‌عنوان بزرگترین اعطا کننده کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن، آمریکا همچنان خود را متعهد می‌داند که برای کاهش رنج و آلام مردم یمن اقدام کند.»

 

به دنبال حمله موشکی سوم اکتبر نیروهای یمنی به عربستان، ائتلاف عربی به رهبری بنادر و فردوگاه‌های یمن را محاصره کرد.

 

این در حالی‌ست که نهادهای بین‌المللی نسبت به بروز فاجعه انسانی در یمن هشدار داده‌اند و کشور های آمریکا و بریتانیا نیز از عربستان خواسته بودند تا به محاصره یمن پایان دهد.

 

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است، آمریکا حمله موشکی نیروهای یمنی( وابسته به انصارالله) به کاخ پادشاهی «الیمامه» در ریاض در ۱۹ دسامبر را با « شدیدترین لحن» محکوم می‌کند.

 

سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران در ارتباط با حملات موشکی به پایتخت عربستان، گفت: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم ایران را به دلیل نقض مکرر قطعنامه های این شور پاسخگو کند.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------