آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه عراق: حمله به سرکنسولگری ایران حمله به خود ما بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ابراهیم الجعفری

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حمله عده ای مزدور به سرکنسولگری ایران در بصره فقط علیه ایران نبود بلکه علیه خود ما نیز بود.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر 'ابراهیم الجعفری'، وی روز دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که نباید اقدامات نادرست عده ای معدود در حمله به سرکنسولگری ایران را به حساب دولت و ملت عراق و حتی معترضانی گذاشت که طبق قانون برای احقاق حقوق خود تظاهرات می کنند، مهاجمان عده ای مزدور بودند که سعی داشتند چهره عراق را تخریب کنند و به روابط این کشور با ایران آسیب بزنند.

 

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که روابط ایران و عراق امری ذاتی است و از واقعیت های تاریخی و جغرافیایی ریشه گرفته است و میان دو کشور حدود 1200کیلومتر مرز و منافع مشترک و احترام متقابل وجود دارد.

 

الجعفری افزود: زائران ایرانی به عتبات مقدس در عراق می آیند و عراقی ها نیز به زیارت آستان های مقدس در ایران می روند و همه این ها باعث به وجود آمدن روابط خوب میان دو ملت شده است. 

 

وی افزود: ما نباید این اقدام (حمله به سرکنسولگری ایران) که از سوی افراد منحرف هدایت می شوند را از چشم تظاهرات کنندگان و ملت و دولت عراق ببینیم، آنها فقط نماینده خودشان هستند و بزودی تحت پیگیرد قضایی قرار می گیرند و مشخص خواهد شد مزدورانی هستند که دنبال آسیب زدن به وجهه عراق و روابط با ایران بوده اند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------