آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

محل جدید کنسولگری ایران در بصره افتتاح شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کنسولگری ایران در بصره

با حضور 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مقامات محلی و خبرنگاران داخلی و خارجی، محل جدید سرکنسولگری ایران در بصره افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی که امروز سه شنبه در بصره بسر می برد، طی مراسمی با برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز محل جدید استقرار سرکنسولگری ایران در این شهر، رسما آن را افتتاح کرد.

 

وی در این مراسم که مقامات محلی و خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند طی سخنانی، تعرض جمعه گذشته عده ای فریب خورده به سرکنسولگری ایران در بصره را اقدامی از سوی دشمنان دو کشور برای تخریب روابط فی ما بین دانست. 

 

مسجدی با اشاره اشتراکات فراوان میان دو ملت تاکید کرد که این گونه اقدامات تخریبی از سوی دشمنان مشترک نمی تواند تاثیری بر روابط دو کشور بگذارد.

 

'اسعد العیدانی' استاندار بصره نیز در این مراسم، بازگشایی سریع سرکنسولگری ایران در این شهر را دلیلی بر استحکام روابط و ابعاد مشترک میان دو کشور دانست و گفت: دولت محلی دنبال تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است. 

 

گفتنی است: دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد. 

 

براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند. 

 

متولیان این اعتراضات در بیانیه ای از خشونت های انجام شده برائت جستند و اعلام کردند: تعدادی از افراد نفوذی وابسته به بعث و داعش با انحراف تظاهرات به مراکز دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی و نیز سرکنسولگری ایران در بصره حمله و آنجا را به آتش کشیدند. 

 

آنها برای جلوگیری از سوء استفاده افراد نفوذی برنامه اعتراضات خیابانی خود را برای چند روز معلق کرده اند اما از دیروز دوباره آن را از سر گرفتند. 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,کنسولگری ایران در بصره

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------