آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پامپئو: کارهای خطرناک ایران در سوریه باید متوقف شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پامپئو

وزیر خارجه آمریکا پس از پرداختن به ماجرای دیشب هواپیمای گشتزنی روسیه در آب‌های ساحلی سوریه، ماجرا را به هر نحوی که شده به نام ایران گره زده و گفته که برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط، باید جلوی انتقال سلاح‌های خطرناک ایران از طریق سوریه را گرفت.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ساقط شدن یک هواپیمای نظامی روسیه در سوریه، ضمن ابراز تأسف از این موضوع، بدون ارائه دلیلی روشن، انگشت اتهام را به سوی «اقدامات تحریک‌آمیز ایران» گرفت.

 

دیشب یک هواپیمای گشتی «ایلوشین 20» متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها می‌گویند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبارهای ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داده است.

 

حالا وزیر خارجه آمریکا بیانیه‌ای داده و گفته: «ایالات متحده تأسف خود را از مرگ سرنشینان هواپیمای روسی که با آتش ضدهوایی رژیم سوریه ساقط شد، ابراز می‌دارد. این اتفاق ناخوشایند، لزوم یافتن راه‌حلی دائم، صلح‌جویانه و سیاسی برای مناقشه‌های منطقه به ما یادآوری می‌کند؛ مناقشه‌هایی که بعضاً با هم همپوشانی دارند.»

 

وزیر خارجه آمریکا نسبت به عواقب خطرناک «محاسبات غلط در عملیات نظامی جاری در صحنه پرازدحام تئاتری به نام سوریه» هم هشدار داده است.

 

مایک پامپئو در انتهای پیام خود، به هر نحوی که شده، سعی کرده نام ایران را همراه با این عبارات تهدیدآمیز بیاورد و گفته: «این ماجرا تأکیدی است بر نیاز فوری برای حل مناقشه سوریه بر طبق مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان دادن به انتقال تحریک‌آمیز سامانه‌های تسلیحاتی خطرناک ایران از داخل سوریه؛ این مسئله، تهدیدی است برای منطقه.»

 

وزیر خارجه آمریکا منظور خود را از «سامانه‌های تسلیحاتی خطرناک» روشن نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------