آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ایران محکومیت تهدید اتمی اسرائیل را خواستار شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل این سازمان خواست تا تهدید اتمی رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کنند.

به گزارش ایرنا، در نامه روز چهارشنبه نمایندگی ایران در سازمان ملل، تهدید چندی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کنار تاسیسات اتمی آن رژیم انجام شد، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد شده است.

 

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید اتمی رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کنند.

 

ایران همچنین خواستار آن شده است تا این رژیم را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازند.

 

در این نامه از سازمان ملل خواسته شده است ضمن محکوم کردن تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

 

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه کشورمان خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها را یادآوری و اعلام کرد اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید اتمی را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات اتمی این رژیم به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود.

 

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

 

اوایل شهریورماه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان بازدید از رآکتور اتمی دیمونا گفت: هر کشوری که ما را به نابودی تهدید کند، خودش را در معرض خطر مشابهی قرار می‌دهد.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش، در واکنش به سفر امیر حاتمی وزیر دفاع ایران به سوریه گفت: هیچ توافقی بین ایران و سوریه و نیز هیچ تهدیدی مانع تلاش‌های ما نخواهد شد. ارتش اسرائیل همچنان به اقدامات قوی و قاطع خود علیه تلاش‌های ایران برای استقرار نیرو و تسلیحات پیشرفته در سوریه ادامه خواهد داد.

 

در همین رابطه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تهدید نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه ایران را چیزی فراتر از بی‌شرمی دانسته بود.

 

محمد جواد ظریف در حساب توئیتری خود نوشت: ایران به عنوان یک کشور فاقد سلاح هسته‌ای از طرف یک جنگ‌افروز که کنار یک کارخانه واقعی ساخت سلاح هسته‌ای ایستاده، تهدید به نابودی اتمی می‌شود؛ این چیزی فراتر از بی‌شرمی است.

 

وی در یک پیام توییتری دیگر به مناسبت روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای تاکید کرد: به یاد داشته باشیم، تنها بمب‌های هسته‌ای در منطقه ما متعلق به اسرائیل و آمریکاست که اولی یک متجاوز همیشگی و دیگری تنها استفاده‌کننده از تسلیحات اتمی در جهان است.

 

ظریف تصریح کرد: به یاد داشته باشیم که ایران از سال ۱۹۷۴، خواستار یک منطقه عاری از سلاح اتمی بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------