آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

برنامه های روحانی در سازمان ملل



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسن روحانی

رئيس جمهور براي سخنراني و تبيين مواضع كشورمان در خصوص آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي، در هفتاد و سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد، يكشنبه يكم مهر به نيويورك سفر مي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور، ضمن اعلام اين خبر افزود: آقاي روحاني در اين سفر علاوه بر سخنراني در مجمع عمومي، سخنراني ديگري نيز در اجلاس صلح براي بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومي سازمان ملل خواهد داشت.

 

پرويز اسماعيلي جلسه با مديران ارشد و نخبگان رسانه اي حاضر در نيويورك، نشست با جمعي از نخبگان سياست خارجي و نيز ديدار با تعدادي از رهبران جوامع اسلامي در امريكا را از ديگر برنامه هاي رئيس جمهور در اين سفر اعلام كرد.

 

وي همچنين از مصاحبه با برخي رسانه هاي بين المللي و نيز برگزاري كنفرانس خبري عمومي در انتهاي سفر خبر داد و افزود: آقاي روحاني طي سفر به مقر سازمان ملل با تعدادي از سران كشورهاي حاضر در مجمع عمومي، دبيركل سازمان ملل و نيز برخي رؤساي سازمان هاي بين المللي ديدار و گفتگو خواهد كرد.

 

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور، بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، آقاي روحاني عصر چهارشنبه چهارم مهر نيويورك را به سوي ميهن اسلامي ترك خواهد كرد.

 

هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزاری می شود که موضوع حضور رئیس جمهوری در هفته گذشته توسط صاحب نظران و سیاستمداران عرصه داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دلیل عمده این توجه، حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت همزمان با نشست سالانه سازمان ملل متحد است.

 

قرار است در جلسه 26 سپتامبر – 4 مهر – شورای امنیت، موضوع ایران بعنوان یکی از محورهای نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد، اتفاقی که از نظر کارشناسان حضور روحانی در این نشست را با اگر و اماهایی مواجه کرده است.

 

رئیس جمهوری که قرار است احتمالا ششمین حضور خود را در سازمان ملل تجربه کند، در سال گذشته با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور مواجه بود. 

 

در نگاه کارشناسان و فعالان عرصه سیاسی، استمرار رفتار ایالات متحده طی چهار دهه و تخاصم این کشور در مقابل جمهوری اسلامی می تواند از جمله دلایل حضور رئیس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان دیدگاه ها و نظرات وی باشد.

 

همچنین بیان اقدامات رژیم صهیونیستی و آل سعود بر ضد مردم فلسطین و منطقه از جمله مواردی است که تشریح آن توسط رئیس جمهوری کشورمان ضرورت حضور وی را یادآور می شود. 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------