آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بولتون: دولت ایران را برای تغییر رفتارش تحت فشار می‌گذاریم/ ایران مسئول سقوط هواپیمای روس‌هاست!



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا اعتراف کرد که کشورش با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان سعی بر تحت فشار قرار دادن دولت ایران دارد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون در گفت‌وگویی با برنامه فاکس اند فرندز در پاسخ به سوالی درباره خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای 5+1 با ایران گفت: او (ترامپ) به دستاورد برزگی در سال گذشته دست یافته است. یکی از مهمترین کارهایی که او کرد، خروج از توافق ‌تاسف‌بار هسته‌ای با ایران است. او در سال 2016 بر علیه آن(توافق) کمپینی راه‌اندازی کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تو (بولتون) از کار او (ترامپ) خوشت آمد؟ پاسخ داد: فوق‌العاده بود. خوشحالم که بخشی از آن بوده‌ام. اما کاملا حق با وی (ترامپ) بوده است. (برجام) بدترین توافق دیپلماتیک در تاریخ آمریکاست. ما تحریم‌ها را بار دیگر اعمال کرده‌ایم. در نوامبر نیز تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد. همچنین تحریم‌های بیشتری برای اعمال خواهیم یافت تا دولت ایران را برای تغییر رفتارش تحت فشار بگذاریم. نه تنها برنامه هسته‌ای آن‌ها بلکه برنامه موشک‌های بالیستیک و فعالیت‌های نظامی‌شان در سرتاسر خاورمیانه،‌ در عراق، سوریه، لبنان و یمن تهدیداتی واقعی هستند.

 

این در حالی است که در دیدار اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پیش از نشست وزیر امور خارجه ایران و وزیران امور خارجه 4+1 برگزار شد، دو طرف در ارتباط با برجام و راهکارهای حفظ آن بعد از خروج آمریکا از این توافق بین المللی رایزنی و گفت وگو کردند.

 

اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش از جمله خروج از برجام، بحث تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، لزوم ایجاد عزم و مشارکت جهانی برای مبارزه با تروریسم با توجه به تحرکات تروریستی اخیر در منطقه از جمله حادثه تروریستی اهواز و همچنین مرور تحولات منطقه بین‌المللی و روابط دو جانبه از دیگر محورهای رایزنی‌های ظریف بوده است.

 

مشاور ترامپ ابتدا به قول امروز روس‌ها مبنی بر تحویل دو هفته‌ای سامانه پدافند موشکیاس-۳۰۰ به ارتش سوریه اشاره کرد و گفت که «این کار به افزایش تنش‌ها در سوریه منجر خواهد شد.»

 

روس‌ها قول تحویل اس-۳۰۰ را چند روز بعد از ساقط شدن یک هواپیمای شناسایی روس بر فراز سوریه، دادند؛ روسیه می‌گوید که حمله بدون اطلاع قبلی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه و قرار داشتن ایلوشین-۲۰ آنها در آسمان منطقه نبرد، باعث این سقوط بوده است.

 

جان بولتون به ماجرای ساقط شدن این هواپیما هم پرداخت و بدون اشاره به منطق استدلال خود گفت: «ایران مسئول تهاجم به سوریه و لبنان و ساقط شدن هواپیمای روسیه است.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------