آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نیکی هیلی: ایران بزرگ‌ترین مشکل ما است/ اتحادیه اروپا، خودخواه است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نیکی هیلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد از مواضع «فدریکا موگرینی» و اتحادیه اروپا درباره برجام گفت: «بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در حال حاضر، ایران است».

به گزارش فارس، نماینده واشنگتن در سازمان ملل  امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ادعاهای مقام‌های آمریکا علیه ایران را تکرار کرده است.

 

«نیکی هیلی» در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی درباره ایران گفت: «ما باید درباره ایران نگرانی داشته باشیم، صادقانه بگویم که در حال حاضر، ایران بزرگ‌ترین موضوع و مشکلی است که ما داریم».

 

این مقام آمریکایی مدعی شد: «ما چندین حمله به سفارت ما در عراق توسط نیروهای نیابتی آنها را شاهد بودیم، آنها واقعا در مسائل منطقه چه در لبنان باشد و چه یمن، درگیر هستند و منبع و اساس مشکلات هستند».

 

هیلی ادامه داد: «کاری که ما باید بکنیم این است که اطمینان حاصل کنیم جامعه بین‌المللی بداند وقتی که آنها در تلاش برای تجارت و تعامل اقتصادی با ایران باشند، تنها در حال کمک به تروریست‌ها هستند و کمکی به جامعه بین‌المللی نمی‌کنند».

 

خبرنگار آمریکایی از نماینده دولت «دونالد ترامپ» در سازمان ملل درباره تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تشویق شرکت‌های اروپایی به تداوم تعامل اقتصادی با ایران به رغم فشارهای واشنگتن بعد از خروج از برجام سوال کرد.

 

این مقام ارشد دولت ترامپ گفت: «اتحادیه اروپا بسیار مسیر اشتباهی در پیش گرفته است و دلیل این اشتباه، به خاطر خودخواهی و غرور آنها است. شما خانم (فدریکا) موگرینی را می‌بینید، کسی که کمک کرده این توافق انجام شود و او دارد تلاش می‌کند که این توافق باقی بماند چرا که او بود که این (توافق برجام) را کرده است اما کار او به نفع کشورهای اروپایی نیست چرا که کشورهای اروپایی خواهان تعامل اقتصادی با ایران نیستند و شما این حقیقت را می‌توانید در خروج شرکت‌های اروپایی از ایران می‌بینید و دلیل این اقدام آنها این است که می‌دانند با چه کسانی در ایران طرف هستند».

 

مجری فاکس نیوز نظر نیکی هیلی را درباره مواضع «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا نسبت به برجام جویا شد و پرسید، نظر شما درباره اینکه او به ایران گفته صبر کنید تا دولت ترامپ کنار برود، چیست؟

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «کاری که وزیر خارجه (جان) کری انجام داد، نه تنها بی احترامی به آمریکا بود بلکه برای آمریکا مضر هم بود. وقتی ما داریم تلاش می‌کنیم که ایران را به میز مذاکره بکشانیم که آنها بفهمند آزمایش موشکهای بالستیک آنها باید متوقف شود، حمایتشان از تروریسم باید متوقف شود و آنها باید به ارسال تسلیحات به الحوثی‌ها پایان دهند، در بحبوحه اقدامات ما یک آمریکایی بیاید و به آنها بگوید "نگران اقدامات (دولت ترامپ) نباشید"، این اقدام قطعا اقدامی ضد آمریکایی و برای مردم آمریکا مضر بوده است و اگر او وزیر خارجه بود قطعا او دوست نداشت کسی چنین اقداماتی انجام دهد».   

 

اظهارات هیلی در شرایطی مطرح شده که به دنبال نشست گروه 1+4 با ایران در نیویورک، آنها بار دیگر تعهدشان را درباره ادامه توافق برجام و حفظ کانال‌های مالی با تهران اعلام کردند.

 

دولت آمریکا 18 اردیبهشت سال جاری به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، در اقدامی غیر قانونی از برجام خارج شد و روند بازگرداندن تحریم‌های ایران را آغاز کرد.

 

دولت ترامپ همچنین با فشار بر دیگر کشورها برای توقف مراودات اقتصادی با ایران اعلام کرده است، در صورت بی توجهی به تحریم‌های آمریکا، آنها را هدف فشارهای اقتصادی قرار می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------