آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: به دنبال ایجاد سوریه‌ای هستیم که با ایران ارتباط نداشته باشد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز جفری

نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه در بیانیه‌ای تصریح کرده واشنگتن به دنبال ایجاد سوریه‌ای است که با ایران ارتباط نداشته باشد.

به گزارش فارس، «جیمز جفری»، نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه تصریح کرده کشورش به دنبال راه حل‌های سیاسی‌ای برای اتمام جنگ در سوریه است که به تشکیل کشوری بدون پیوند با ایران منجر شود. 

 

«جفری» در این بیانیه که روی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته مدعی شده ادعا کرده واشنگتن معتقد است حنگ سوریه راهکار نظامی ندارد و راه حلی نمی‌تواند جایگزین راه حل سیاسی شود. 

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر بر عزم خود برای دستیابی به یک راهکار سیاسی که به تشکیل سوریه‌ای جدید، ایمن و باثبات، بدون ارتباط با حکومت ایران یا شبه‌نظامیان نائب آن منجر شود، تأکید می‌کنیم.»

 

«جفری» در ادامه تصریح کرده دولت سوری مد نظر آمریکا بایستی «حامی دولتی تروریسم» نباشد، کشورهای همسایه‌اش را تهدید نکند، فاقد «سلاح‌های کشتار جمعی» است و شرایط را برای بازگشت ایمن پناهندگان فراهم می‌کند. 

 

اتهامات و ادعاهای مقام آمریکایی در حالی صورت گرفته که دولت این کشور از روزهای آغازین ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ از گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی این کشور هستند حمایت کرده است. 

 

دولت آمریکا، در مقابل ایران را که به دعوت دولت قانونی سوریه، برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در این کشور حضور مستشاری دارد به حمایت از تروریسم متهم کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------