آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

کری: سیاست ما در برجام بر مبنای راستی آزمایی بود نه اعتماد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان کری

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دفاع از توافق هسته‌ای با ایران، تاکید کرد: سیاست ما بر مبنای اعتماد نبوده ،‌ بلکه بر اساس راستی آزمایی بوده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که نقشی موثر در حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1 + 5 داشت، در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک به سوالات پیرامون سیاست خارجی کشورش در دوران ریاست جمهور اوباما و دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا پاسخ داد.

 

کری که برای حفظ توافق هسته ای با ایران تلاش می‌کند در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا به دنبال بازگشت به عرصه سیاست است، گفت: من هنوز در بازی هستم و خود را رفته به شمار نمی آورم.

 

وی ادامه‌ داد: زمانی که ما (در مساله  ای) مشارکت داریم، زمانی که سیاستمدارانمان را مسئول می دانیم و تعامل می‌کنیم سپس می‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم. در حال‌ حاضر لازم است که دموکراسی را به کشور خودمان باز گردانیم و از شر پول در سیاست‌هایمان خلاص شویم.

 

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین به دفاع از دستاوردهای سیاست خارجی باراک اوباما شامل برنامه جامع اقدام مشترک (بر جام) و همکاری با روسیه برای از بین بردن زرادخانه شیمیایی سوریه پرداخت و این اظهار نظر را که این توافقات بر مبنای اعتماد کور بوده است رد کرد.

 

وی تصریح کرد: سیاست ما این بود که اعتماد نکنید، اما راستی آزمایی کنید.

 

به نوشته نشریه آتلانتیک، جان کری به دلیل اظهارات اخیرش مبنی بر این که پس از حصول توافق هسته ای ارتباط خود را با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور ایران حفظ کرده است و سه یا چهار بار با او دیدار داشته است، مورد انتقاد قرار گرفته است. دونالد ترامپ ماه گذشته در یک پیام توییتری این دیدارها را غیر قانونی توصیف کرد.

 

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در هفته جاری در یک مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد  که پس از خروج آمریکا از بر جام با ظریف دیداری نداشته است.

 

وی در پاسخ به انتقاد ترامپ نیز در توییتر خود نوشت: آقای رییس جمهور! شما باید بیشتر نگران دیدار پاول مانافورت با رابرت مولر باشید تا این که نگران دیدار من و وزیر امور خارجه ایران باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------