آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

واکنش روسیه به حمله موشکی اخیر سپاه: حضور ایران در سوریه قانونی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر مشارکت موثر ایران در مبارزه قاطع با تروریسم در سوریه، حضور نظامی این کشور در سوریه را قانونی و با اجازه دولت دمشق خواند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران در تفسیر حمله موشکی اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه تاکید کرد که تهران با اجازه مقامات رسمی دمشق در خاک سوریه فعالیت دارد.

 

زاخارووا گفت: «ما به حمله موشکی صورت گرفته از سوی ایران در تاریخ اول اکتبر (9مهرماه) به مواضع گروه‌های مسلح غیرقانونی در خاک سوریه در مناطق شرق رود فرات که سازمان دهنده حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز بودند توجه کرده‌ایم. در این رابطه باید یادآور شویم که نظامیان ایرانی در سوریه در مبارزه با تروریسم بین المللی مشارکت فعال و موثری داشته و حضور آنها در خاک سوریه کاملا قانونی و به دعوت مقامات دمشق است.»

 

لازم به یادآوری است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز دوشنبه حمله موشکی دقیقی را به خاک سوریه انجام داد. شش موشک بالستیک برد متوسط مسافت 570 کیلومتری را پیموده و اهداف مورد نظر خود، مراکز تجمع تروریست‌ها و زیرساختارهای متعلق به آنها را در شرق رود فرات نابود کرده و تعداد زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.

 

این حمله پاسخ به حمله تروریستی هفته گذشته در شهر اهواز بود که در نتیجه آن 24 نفر شهید و 69 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------