آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

ترامپ: نیکی هیلی از دولت جدا می‌شود/ ایران کشوری متفاوت شده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد نماینده این کشور در سازمان ملل متحد در پایان سال جاری میلادی از دولت او جدا می‌شود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز، سه‌شنبه در کاخ سفید اعلام کرد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد تا پایان سال جاری میلادی از این سمت کناره‌گیری می‌کند. 

 

نیکی هیلی در جمع خبرنگاران کاخ سفید گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قصد دارد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ نامزد شود را رد کرد. او گفت برای پیروزی ترامپ در این انتخابات تلاش خواهد کرد.

 

ترامپ با بیان اینکه نیکی هیلی قصد دارد استراحت کند گفت که او می‌تواند در نقشی دیگر به دولتش بازگردد و در این مورد انتخاب با خود او است.

 

ترامپ گفت که نمایندگان کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین هیلی را می‌شناسند و مهم‌تر از آن به او احترام می‌گذارند.  وی گفت که «ما دلمان برای او تنگ خواهد شد.»

 

نیکی هیلی هنگام تشریح «دستاوردهایش» در زمان تصدی این سمت گفت که آمریکا قوی‌تر شده و کشورها می‌دانند که آمریکا کاری که می‌گوید را انجام می‌دهد. 

 

هیلی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و مدعی شد که کشورها اکنون متوجه شده‌اند نمی‌توانند «اقدامات بدی» که ایران انجام می‌دهد را نادیده بگیرند.

 

وی درباره دلیل کناره‌گیری‌اش به دلیل مشخصی اشاره نکرد و تنها گفت: «برای مقام‌های دولتی بسیار مهم است که بدانند چه زمانی باید کناره‌گیری کنند... خوب است که سمت‌ها چرخش داشته باشند تا افرادی که انرژی و قدرت مشابهی دارند بتوانند انجام کارها را به عهده بگیرند.»

 

وی درباره تصمیمش برای آینده گفت: «تصمیمی درباره اینکه کجا می‌خواهم بروم نگرفته‌ام.»

 

ترامپ گفت: «وقتی که ما روی کار آمده‌ایم، ایران مشکل بزرگی بود. مسئله این بود که آنها کی خاورمیانه را می‌گیرند. اآنها اکنون برای ماندنشان تقلا می‌کنند.»

 

وی همچنین با بیان این ادعا که ایران به کشوری متفاوت نسبت به زمان آمدن او تبدیل شده گفت: «آنها در مقطعی خواستار این خواهند شد که توافقی واقعی انجام دهند.»

 

ترامپ گفت که جانشین نیکی هیلی را ظرف دو تا سه هفته آینده اعلام خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------