آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موگرینی: برجام یکی از دستاوردهای دیپلماسی چندجانبه است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرد.

به گزارش تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در بیانیه خود به مناسبت روز سازمان ملل برجام را یکی از دستاوردهای دیپلماسی چندجانبه دانست که اتحادیه اروپا و سازمان ملل به حمایت از آن ادامه خواهند داد.

 

وی در بیانیه خود اعلام کرد: اتحادیه اروپا و سازمان ملل، در کنار هم، قدرتمندترین حامیان همکاری و گفتگو بوده، هستند و خواهند بود. برای این دلیل است که ما به دفاع از دیپلماسی چند جانبه و دستاوردهای آن، از توافق هسته ای ایران تا توافق پاریس در زمینه تغییرات آب و هوایی و همچنین حمایت از فعالیت های ضروری همه نهادهای سازمان ملل، ادامه می‌دهیم.

 

این در شرایطی است که سه دیپلمات غربی به رویترز گفتند مکانیسم اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت وجوه صادرات به ایران تا تاریخ 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) راه‌اندازی خواهد شد، اما تا اوایل سال آینده میلادی عملیاتی نخواهد شد. 

 

هدف از این مکانیسم که به «ساز و کار ویژه مالی اروپا» برای حفظ برجام معروف شده دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران است. این ساز و کار قرار است به عنوان مرکزی برای تهاتر عمل کند که در آن نفت ایران، بدون رد و بدل شدن پول با کالاهای اروپایی معاوضه می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------