آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

ضرب و شتم پناهجویان ایرانی در صربستان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ضرب و شتم پناهجویان ایرانی در صربستان

پناهجویان ایرانی که خواهان رفتن به کشورهای اروپای غربی هستند به دلیل بسته شدن مرز کرواسی شرایط وخیمی را سپری می کنند.

به گزارش مشهد فوری، پناهجویان ایرانی که خواهان رفتن به کشورهای اروپای غربی هستند به دلیل بسته شدن مرز کرواسی شرایط وخیمی را سپری می کنند.

 

صدها پناهجوی ایرانی که در ماه‌های اخیر در اردوگاه‌های پناهجویان صربستان حضور داشتند، برای رفتن به اروپای غربی در پشت نوار مرزی صربستان با کرواسی با ممانعت و خشونت پلیس کرواسی روبرو شدند. در اردوگاه پناهجویی آداش افسی به همراه حدود هزار ایرانی را در خود جای داده است. یکی از پناهجویان می‌گوید: سه ماه است در صربستان هستیم و شرایط اینجا بسیار وخیم است. اصلا شرایط مساعد نیست. هوا سرد است و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند. حمام نیست. نه پتو داریم و نه مواد شوینده.

 

وی درباره عبور از مرز کرواسی می‌گوید: می‌خواهیم به کشورهای اروپای غربی برویم اما ماه‌هاست که کشور کرواسی مرزهای خودش را بسته است. به ندرت افراد می‌توانند از مرز کرواسی رد شوند. افرادی که هم که رد شده‌اند، کار خطرناکی کرده‌اند مثلا زیر کامیون و یا روی لاستیک زاپاس آن، خود را پنهان کرده‌اند و اگر شرایط را توانسته باشند تحمل کنند و گیر پلیس نیافتاده باشند بعد از ده ساعت حرکت کامیون و ماندن در آن شرایط به مقصد رسیده‌اند.

 

این پناهجو می‌گوید: کسانیکه نمی‌توانند چنین اقدام خطرناکی را انجام دهند باید پول به قاچاقچی‌ها بدهند. قاچاقچی‌ها پول‌های کلانی می‌گیرند اما اگر به داخل خاک کرواسی وارد شوید و پلیس این کشور شما را بگیرد به قصد کشت می‌زند. گوشی‌های موبایل را می‌گیرد و آن‌ها می‌شکند و یا سیم‌کارت آن را می‌سوزاند یا حتی پول‌های ما را هم می‌دزدند و در نهایت شما را به مرز صربستان برمی‌گرداند و تحویل پلیس صربستان می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------