آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

دانمارک سفیر خود را از تهران فراخواند/ آمریکا حمایت کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و دانمارک

منابع خبری می‌گویند که کپنهاگ، سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

به  گزارش فارس، وزارت خارجه دانمارک، سفیر این کشور را از تهران فراخواند.

 

عصر روز سه‌شنبه نیز وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور، «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.

 

زارت خارجه دانمارک در این بیانیه روز سه‌شنبه ادعا کرده ایران اقدام به انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک کرده است.

 

پلیس دانمارک ساعاتی قبل‌تر امروز بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در این کشور متهم کرده بود.

 

 

آمریکا اقدام ضد ایرانی دانمارک را تبریک گفت

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که این روزها به شدت خودش را سرگرم تبلیغ‌های ضد ایرانی کرده، امروز سه‌شنبه در توئیتر اقدام ضد ایرانی دانمارک را تبریک گفت. 

 

پامپئو نوشت: «به دولت دانمارک بابت دستگیری یک عامل ترور رژیم ایران تبریک می‌گوییم. تقریباً ۴۰ سال است که اروپا هدف حملات تروریستی تحت حمایت ایران قرار گرفته است.»

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین از متحدان و شریکان این کشور خواسته با آنچه به ادعای وی «طیف کامل تهدیدهای ایران علیه صلح و امنیت» خوانده شده، مقابله کنند.

 

 وزارت خارجه دانمارک روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ مستنداتی، عوامل منتسب به ایران را به تلاش برای ترور فردی در خاک دانمارک متهم و سفیر ایران را احضار کرد. 

 

واکنش ایران

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای دانمارک را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات نافرجام علیه یک مخالف ایران به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

 

وی طرح این ادعاها را «در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------