آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

حمایت انگلیس از توسعه روابط تجاری با ایران پس از اعمال تحریم‌ها



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و انگلیس

سخنگوی نخست وزیر انگلیس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف و تاکید کرد که لندن از گسترش روابط تجاری با ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه (امروز) همزمان با اعمال مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران گفت: ما از بازگشت تحریم‌های آمریکا متاسفیم. ما همچنان معتقدیم که توافق هسته‌ای با ایران، جهان را امن‌تر می‌کند و موضع ما همچنان این است که تا زمانی که ایران به تعهداتش برای اعمال محدودیت‌های سخت بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش بر اساس توافق پایبند باشد، ما هم به توافق متعهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: از این‌رو، ما به‌طور کامل از توسعه روابط تجاری‌مان با ایران حمایت و بازرگانان بریتانیایی را به بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری که ایجاد می‌شود، ترغیب می‌کنیم.

 

دولت آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را که با اجرای توافق هسته‌ای در ابتدای سال ۲۰۱۶ لغو شده بود، بازگردانده است. واشنگتن علاوه‌ بر این نام ۳۰۰ فرد و نهاد را به فهرست سیاه تحریم‌های خود در حوزه نفت، بیمه، کشتیرانی و بانکداری افزوده است.

 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه همزمان با خروج از برجام گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. در روزهای اخیر نیز مقامات این کشور بارها تاکید کرده‌اند که بخش دوم این تحریم‌ها در موعد مقرر، یعنی پنجم نوامبر اعمال خواهد شد.

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که واشنگتن توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد و این اقدام نیز یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس و دلهره در مردم است.

 

رهبر معظم انقلاب نیز روز شنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان، هدف آمریکا از جنگ و تحریم اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشورمان دانستند و تصریح کردند: در این جنگ اقتصادی آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمریکاست، زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.

 

ایشان سپس به شرایط آمریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

 

همچنین دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

 

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------