آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر آمریکا در سوریه: با فعالیت‌های ایران در منطقه مقابله می‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز جفری

سفیر آمریکا در سوریه مدعی شد که واشنگتن به فشار مالی بر روی ایران تمرکز می‌کند و با آنچه که "فعالیت‌های ایران در سوریه، عراق و یمن" خواند، مقابله می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، جیمز جفری، سفیر آمریکا در سوریه، روز چهارشنبه در کنفرانسی تلفنی به جمعی از خبرنگاران در اظهاراتی متناقض با اظهارات مقامات آمریکایی ادعا کرد که خروج رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، تاثیر بدی بر روی رفتار این کشور گذاشته است.

 

وی همچنین مدعی شد که دولت دونالد ترامپ در وهله اول بر فشار مالی بر ایران تمرکز کرده و در وهله دوم مقابله فعالانه‌تر با فعالیت‌های ایران به خصوص در عراق، یمن و سوریه.

 

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که هر یک از مقامات آمریکایی درباره تحریم‌های آمریکایی اظهارات متفاوتی بیان می‌کنند، بعضی مدعی هستند که رفتار ایران پس از نقض برجام توسط ترامپ تغییر کرده است، برخی می‌گویند که این تحریم‌ها با هدف تغییر رفتار ایران اعمال شده‌اند.

 

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها صورت گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------