آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش کمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف‌برانگیز است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سوئیفت

کمیسیون اروپا در واکنش خود به اقدام سوئیفت برای مسدود کردن راه ارتباطی شماری از بانک‌های ایرانی به این شبکه مالی جهانی ،آن را اقدامی تاسف‌برانگیز خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که که تصمیم سرویس پیام‌رسان مالی سوئیفت برای به تعلیق درآوردن ارتباط چند بانک ایرانی با سوئیفت که هنوز نام آن‌ها مشخص نیست، تصمیمی تاسف‌برانگیز بوده است.

 

مایا کوچیانچیک  سخنگوی سیاست‌خارجی کمیسیون اروپا، در این باره گفت: ما این تصمیم را تا حدی قابل تاسف می‌دانیم.

 

در بیانیه‌ای در روز دوشنبه، سوئیفت اعلام کرد که به تعلیق در آوردن دسترسی بانک‌های ایرانی به این سرویس پیام‌رسان مالی به خاطر ثبات و یکپارچگی نظام مالی وسیع‌تر جهانی انجام گرفته است».

 

 سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی کمیسیون اروپا همچنین روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در خصوص تلاش اتحادیه اروپا برای نجات برجام اظهار کرد: کار بر روی ساز و کار ویژه اتحادیه اروپا ادامه دارد و در واقع تسریع شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد که این سازوکار به صادرات‌کننده‌ها و واردات‌کننده‌های اروپایی اجازه می‌دهد تا روابط تجاری خود را به صورت مشروع با ایران حفظ کنند. 

 

همچنین شایان ذکر است که دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

 

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------