آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

بولتون: امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه به دنبال به صفر رساندن تولید نفت ایران هستند، از احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران خبر داد.

به گزارش فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تهدید کرد که علی‌رغم احیای دور دوم تحریم‌های ایران، اما اعمال محدودیت‌های بیشتر ممکن است.

 

بولتون با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌های رفع شده ذیل برجام،‌ طی دو نوبت، مدعی شد که این مسئله «تاثیر بسیار قابل توجهی» روی اقتصاد و همچنین فعالیت‌های ایران در خارج از کشور داشته است.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی طی یک نشست خبری در پاریس گفت: «به نظرم، شاهد اعمال تحریم‌های بیشتر و همچنین اجرای سخت‌تر تحریم‌های قبلی، طی زمان آتی خواهیم بودیم».

 

مشاور امنیت ملی ترامپ در پاسخ به اینکه اهداف تحریم‌ها چه کسانی یا چه چیزهایی خواهد بود، گفت: «کارهای دیگری هست که می‌توانیم در حوزه تروریسم و مبارزه با تروریسم انجام دهیم. نشانه‌هایی دیده‌ایم از اینکه (تحریم‌ها) فعالیت‌های خصمانه آنها در عراق، سوریه و یمن را کاهش داده است. هنوز کافی نیست ولی شروع به ثمره دادن کرده است».

 

بولتون ضمن ادعای وجود نارضایتی‌های سیاسی داخل ایران، اظهار داشت: «شاهد تداوم و افزایش نارضایتی سیاسی در ایران هستیم. مخالفان به ابراز وجود ادامه می‌دهند. از نظر اقتصادی، واحد پول ایران زمین خورده است، تورم چهار برابر شده است و این کشور آشکارا در رکود اقتصادی است».

 

وی با بیان اینکه آمریکا هنوز هم به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، افزود: «امروز با رضایت دیدم که قیمت نفت کاهش یافته است. ما با سعودی‌ها، اماراتی‌ها و دیگر تولیدکنندگان نفت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم تولید برای متضرر نشدن مشتریان سنتی نفت ایران بالا باشد».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------