آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عراقچی: برجام از بین برود به پیچیدگی‌های سیاسی در خاورمیانه خواهد افزود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عراقچی

عراقچی در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه هلند گفت: چنانچه برجام از بین برود به معنی غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است و به پیچیدگی‌های سیاسی در خاورمیانه خواهد افزود.

به گزارش فارس، «آندره هاسپلز» معاون سیاسی وزارت خارجه هلند که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۲ آبان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

 

عراقچی در این ملاقات حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع هلند نسبت به مقابله با یکجانبه گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا را مورد استقبال قرار داد و افزود: آمریکا با اقدام یکجانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می‌کند.

 

وی گفت: چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است. این امر مسلما به پیچیدگی‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود. 

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشریح سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: سیاست ایران برخلاف برخی کشورهای منطقه که با اشتباهات سیاسی خود منطقه را دچار مشکلات و تنش‌های مختلف کرده‌اند، حفظ ثبات و گسترش امنیت در منطقه است.

 

وی افزود: به همین دلیل ایران با داعش به عنوان مهم‌ترین عامل بی ثباتی منطقه مبارزه کرده است. 

 

هلند اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌‌کند

هاسپلز نیز در این دیدار اظهار داشت: هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دایم شورای امنیت از برجام حمایت می‌کند و اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌کند.

 

هاسپلز همچنین ضمن ابراز تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در شهر اهواز و محکوم کردن این حمله تروریستی نقش مهم  ایران در مبارزه با داعش را مورد قدردانی قرار داد.

 

معاون سیاسی وزیر خارجه هلند بعدازظهر امروز نیز با ظریف دیدار کرد.

 

«یاکوب ورنر» سفیر هلند در تهران که 13 آبان به منظور دیدار آشنایی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حضور یافت، در این باره در صفحه توئیترش نوشت: «جلسه خوبی در وزارت خارجه داشتم و درباره دستور کار روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای، برجام و همچنین سفر هفته آینده معاون سیاسی وزارت خارجه هلند گفت‌وگو کردم.»

 

در دیدار روز یکشنبه 13 آبان ماه سفیر هلند با عراقچی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک به منظور شناسایی عوامل تروریستی که در اروپا مأمن پیدا کرده‌اند، اعلام شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------