آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جفری: شاید تحریم‌ها موجب خروج ایران از سوریه شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز جفری

نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور سوریه با ادعای این که ایران در سوریه حضور نظامی دارد گفت که خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه هدف نظامی آمریکا نبوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیمز جفری نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور سوریه روز چهارشنبه در یک نشست خبری در واشنگتن گفت که هدف اصلی واشنگتن شکست پایدار گروه داعش در سوریه است و مقابله با فعالیت‌های ایران هدف غیرمستقیم آمریکاست.

 

جیمز جفری در این نشست ضمن تشریح مسیر پایان دادن به بحران سوریه ادعا کرد: هدف اول ما شکست پایدار داعش است و ائتلافی از ۷۹ کشور داریم که در این جنگ شرکت کردند و تمرکز آن در عراق و سوریه قرار دارد.

 

وی همچنین گفت: خارج کردن نیروهای ایران از سوریه هدف نظامی آمریکا نبوده است اما این نتیجه در روند پایان دادن به جنگ سوریه باید حاصل شود و این آخرین راه برای دست یافتن به صلح پایدار است.

 

این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه ایران ادعا کرد که این تحریم‌ها ممکن است جمهوری اسلامی را ترغیب به خروج از سوریه کند.

 

جفری در بخش دیگری از سخنان خود به توافق اخیر روسیه و ترکیه بر سر ادلب اشاره کرد و گفت: برقراری آتش بس دائم می‌تواند زمینه ساز خروج نیروهایی باشد که پس از حوادث سال ۲۰۱۴ وارد جنگ سوریه شده‌اند و این شامل نیروهای ایرانی و وابستگان آن نیز می‌شود.

 

وی همچنین مدعی شد که نیروهای آمریکایی پس از پیروزی نیروهای ائتلاف بر یگان‌های نظامی داعش باقی خواهند ماند تا اطمینان حاصل کنند که این گروه مجددا خود را احیا نمی‌کند.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت واشنگتن از روسیه می‌خواهد تا از نفوذش برای آوردن دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به میز مذاکره استفاده کند.

 

او تاکید کرد: هدف ما، که مجددا مورد حمایت روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه است و در اعلامیه ۲۷ اکتبر در استانبول مورد موافقت قرار گرفت، تشکیل این کمیته قانون اساسی تا پایان امسال است.

 

ادعای حضور نظامی ایران در سوریه به‌طور مرتب از سوی آمریکایی‌ها تکرار می‌شود.مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.

 

مقامات روس و سوریه نیز بارها خاطر نشان کرده‌اند که ایران به درخواست دمشق و برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور داشته و این حضور، مطابق با قوانین بین‌المللی است.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------