آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: آمریکا نه فقط برجام بلکه قطعنامه 2231 را هم نقض کرده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

وزرای خارجه ایران و ایتالیا در رُم دیدار و درباره طیف مختلفی از مسائل از جمله برجام، ساز و کار ویژه مالی و همچنین مسائل دوجانبه و منطقه ای رایزنی کردند.

به گزارش فارس، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر می برد پیش از ظهر امروز با آقای انزو میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

 

در این دیدار، طرفین با اشاره به روابط تاریخی، گسترده و رو به رشد دو کشور بر اراده سیاسی خود برای توسعه و تعمیق آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید کردند.

 

دو مقام همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و سازو کار ویژه اروپا برای حفظ آن پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار داشت: ایالات متحده نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و دیگران را هم به نقض آن ترغیب کرده و کشورهایی که بخواهند آنرا محترم بشمارند را نیز تهدید به تنبیه می کند.

 

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

 

تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بویژه در در زمینه گردشگری، همکاری های علمی و ... نیز از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

 

مسائل منطقه ای بویژه شرایط جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و نیز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفتگو بود.

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت: وزیر امور خارجه چهارشنبه برای شرکت در کنفرانس سالانه گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای عازم ایتالیا می‌شود.

 

وی افزود: ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با برخی مقامات ایتالیایی و همتایان خارجی، در چند برنامه اقتصادی و فرهنگی نیز شرکت می‌کند.

 

چهارمین کنفرانس سالانه گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای از 22 نوامبر تا 24 نوامبر به مدت سه روز در رم برگزار می‌شود.

 

8 سال جنگ را دوام آوردیم، در مقابل ترامپ هم پیروز می‌شویم

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای مذاکره با مقام‌های ایتالیایی به رُم رفته، در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» به سوالات مجری برنامه در خصوص سیاست خارجی کشور پاسخ داد.

 

ظریف در واکنش به تلاش آمریکایی‌ها برای به راه انداختن دور جدیدی از مذاکرات اتمی، به صراحت گفت که برجام «توافق خوبی است» و جمهوری اسلامی ایران، دیگر در خصوص برنامه اتمی خود، با آمریکا مذاکره نمی‌کند. دور قبلی مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ۳ کشور اروپایی که بعدها به ۶ کشور مشهور به ۱+۵ بدل شد، ۱۲ سال طول کشید و نتیجه‌اش شد برجام.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت در راستای عمل به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود، از برجام خارج شد و در دو نوبت، همه تحریم‌هایی که به واسطه این توافق معلق شده بود را بازگرداند.

 

محمدجواد ظریف در پایتخت ایتالیا به آثار اقتصادی این تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران هم پرداخت و گفت: «ایران در جنگ ۸ ساله که شرق و غرب از صدام حمایت می‌کرد و سعودی‌ها هم کمک ۷ میلیارد دلاری به وی می‌کردند، دوام آورد. ما در برابر سیاست‌های ترامپ هم دوام خواهیم آورد.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------