آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

جیمز جفری: از روسیه می‌خواهیم که ایران را از سوریه خارج کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز جفری

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در صحبت‌هایی مداخله‌جویانه از مسکو درخواست کرد که ایران را از سوریه خارج کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه ریا نووستی مدعی شد که تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران که برای اعمال فشار از سر گرفته شدند به رفتار تهران در منطقه مرتبط هستند.

 

وی همچنین در رابطه با حضور ایران در سوریه اظهار کرد: ما از روسیه می‌خواهیم که از تمام نفوذش در مواجهه با دولت ایران و سوریه استفاده کند تا تمام نیروهای نظامی ایران از سوریه به طور کامل خارج شوند.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه همچنین با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه تهران ارتباط چندانی با جنگ سوریه ندارد، اعلام کرد: تحریم‌هایمان علیه ایران به برنامه هسته‌ای این کشور و ناامیدی‌مان از عملکرد ایران در منطقه مرتبط است. این تحریم‌ها تنها مختص سوریه نیستند.

 

ادعای حضور نظامی ایران در سوریه به‌طور مرتب از سوی آمریکایی‌ها تکرار می‌شود. مقامات کشورمان نیز همواره تاکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.

 

مقامات روس و سوریه نیز بارها خاطرنشان کرده‌اند که ایران به درخواست دمشق و برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور داشته و این حضور، مطابق با قوانین بین‌المللی است.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------