آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب گفت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفتگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست دراز مدت و اصولی بوده و خواهد بود.

 

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز،ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت ها و ملت های آنها بوده است. 

 

قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط اظهار داشت: بهتر آن می دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشورهای منطقه، از هر گونه اظهار نظر تفرقه افکنانه پرهیز نمایید و بخاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص با رفتار و منش های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشور های عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید.

 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان افزود: البته از نظر ما، مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای صرف می کنند و تنها چیزی که به دست می آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است؛ که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------