آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض بارز حقوق بشر است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,محمدجواد ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران را نقض بارز حقوق بشر توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، ظریف که برای شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان در ژنو به سر می برد، روز سه شنبه با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار آقای ظریف با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق بشر را نه تنها یک تعهد اخلاقی، بلکه یک الزام امنیت ملی دانستند.

 

ظریف همچنین با ابراز تأسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق بشری و بهره برداری ابزاری از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، صدور گزینشی قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران را تقبیح کرد.

 

وزیر خارجه ایران از اعمال تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان به عنوان نقض بارز حقوق بشر انتقاد و از مواضع خوب "گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه" قدرانی کرد.

 

خانم باشلت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با ایران اعلام کرد.

 

لازم به ذکر است خانم باشلت پیش از این برای دو دوره چهار ساله، رئیس جمهور شیلی بوده است. وی در شهریور سال جاری به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر منصوب شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------