آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

تاکید ظریف بر کارآمدی طرح ۴ بندی ایران برای حل بحران یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اشاره به طرحی که بیش از سه سال پیش برای حل بحران یمن ارائه داده بود اعلام کرد پیشنهاد ۴ بندی ایران، همچنان تنها گزینه عملی برای حل و فصل اوضاع یمن محسوب می شود.

به گزارش تسنیم، ظریف روز جمعه در پیامی توئیتری بر کارآمدی طرح ایران برای حل بحران یمن که بیش از سه سال پیش ارائه شده بود تاکید کرد.

 

وی با ارجاع به پیام قدیمی خود در توئیتر نوشت: «من این را راجع به بحران یمن در آوریل سال 2015 گفتم. امروز پس از درد و رنج های انسانی و جنایات جنگی وصف ناشدنی توسط ائتلاف سعودی و همدستان آمریکایی اش (علیه یمن) و تلاش برای ماستمالی کردن جنایاتشان به وسیله اتهامات پوچ علیه ایران، طرح چهاربندی ما همچنان تنها گزینه عملی (برای حل بحران یمن) باقی مانده است.»

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

 

ظریف در پیام قبلی خود در تاریخ 21 فروردین سال 1394 در توئیتر پیشنهاد کرده بود: «جنگ علیه یمن باید پایان یابد. ما خواستار آتش بس، کمک های انسانی، گفتکوهای درون یمنی، و برقراری دولت فراگیر هستیم.»

 

تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن تاکنون ناموفق بوده و تلاش‌های گروه‌های حقوق بشری برای مجازات و محاکمه عاملان اصلی نقض حقوق بشر در یمن نیز تاکنون به جایی نرسیده است.

 

ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 میلادی تاکنون خاک یمن را آماج حملات بی‌رحمانه خود قرار داده است. در این مدت هزاران نفر از غیرنظامیان بی‌گناه به شهادت رسیده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------