آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اسکای نیوز: ایرانیان با ملوانان حرفه‌ای وارد انگلیس شدند



اخبار,اخبار سیاست خارجی

اسکای نیوز روز جمعه گزارش داد: 'صاحب یک قایق ماهی گیری که دو هفته پیش برای قاچاق 17 ایرانی به انگلیس دزدیده شد می‌گوید ملوانان حرفه‌ای در این عملیات دست داشته‌اند.'

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پاسکال دبورقر که به‌تازگی قایق خود را در شهر 'دوور' انگلیس پس گرفته است می‌گوید سهواً کلید را در داخل قایق گذاشته و به طور غیر عمد به قاچاقچیان کمک کرده است.

 

او با این ‌حال می‌گوید هرکس توانسته قایق را بدون جلب‌توجه مأموران مرزی فرانسه عبور دهد ماهر بوده است. دبورقر گفت: کار با قایق به‌هرحال دشوار است. کار ساده‌ای نیست و مقدمات زیادی بایستی صورت گیرد.

 

وی افزود: دزدیدن راحت است اما ملوانی کار ساده‌ای نیست. افزون بر این، شب حادثه جز و مد کم بود و بایستی نسبت به وضعیت دریا اشراف داشته باشید. از این منظر نه‌تنها یک ماهیگیر در این ماجرا درگیر بوده اما حتماً پای پول زیادی در میان بوده که نشان می‌دهد قاچاق صورت گرفته است.

 

اسکای نیوز در ادامه این گزارش عنوان کرد: این اولین بار است که یک قایق به وزن 15 تن از سوی مهاجران در شمال فرانسه دزدیده می‌شود. آخرین بار ده سال پیش قایقی به این ابعاد دزدیده شد. همچنین ایرانیان مهاجر اخیراً با قایق‌های بادی وارد انگلیس شده‌اند.

 

این شبکه انگلیسی افزود: صحبت‌های زیادی در میان مهاجران مستقر در بندر کاله (فرانسه) برای سفر با قایق به انگلیس در جریان است. ایرانیان مهاجر به اسکای نیوز گفته‌اند که با پرداخت چند هزار پوند قادر به ورود به انگلیس از طریق قایق هستند. 

 

به گزارش ایرنا، در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، منابع خبری این کشور از افزایش آمار ورود مهاجران غیرقانونی از طریق بنادر جنوبی در یک ماه گذشته خبر می‌دهند.

 

بر اساس برنامه اعلام‌شده انگلیس فروردین سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج‌شده و قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای به اجرا گذاشته خواهد شد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------