آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شبکه «ای بی سی»:اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد. به گزارش «انتخاب»، در…

آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط اروپا شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برایان هوک

نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از کشورهای اروپایی خواست تا ایران را تحریم کنند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، برایان هوک نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی خواستار اِعمال تحریم هایی علیه ایران توسط اروپا شد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته برایان هوک تأکید تهران مبنی بر اینکه برنامه موشکی ایران دفاعی است را رد کرد. او در جمع خبرنگارانی که همراه با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا عازم بروکسل بودند گفت برنامه موشکی ایران تهدید و ناقض قطعنامه شورای امنیت است. 

 

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در توئیترش مدعی شده بود ایران یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند. وی مدعی شد که آنچه او ادعا می‌کند آزمایش شده، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند.

 

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با لحنی غیر الزام‌آور تنها از ایران خواسته، موشک‌هایی را که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، آزمایش نکند. ایران تصریح کرده که هیچ‌کدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران هم روز یکشنبه یادآور شد قطعنامه شورای امنیت برنامه موشکی یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------