آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هوک: نیروهای انقلابی ایران در همه کشورهای همسایه حضور دارند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برایان هوک

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا که به اجرای نمایش های بی وقفه علیه ایران روی آورده است، در تازه ترین اظهارات خود ادعا کرد نیروهای انقلابی ایران تقریبا در همه کشورهای همسایه حضور دارند.

به گزارش ایرنا، برایان هوک پس از نمایش مضحک روز پنج شنبه درباره موشک های ایرانی، روز دوشنبه هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تکرار اتهامات بی پایه و اساس خود پرداخت.

 

وی آزمایش موشکی دو روز گذشته ایران را مورد هدف قرار داد و با کنایه به اظهارات مقامات ایران مبنی بر دفاعی بودن این موشک ها، ایران را حامی تروریسم در جهان معرفی کرد و گفت چقدر دقیقا حق دفاع دارد؟

 

این دیپلمات آمریکایی با این ادعا که نگرانی های امنیتی ایران به طور کامل از خود آن کشور تولید می شود، بار دیگر ادعای منافقین که دستشان به خون حداقل 17 هزار ایرانی بی گناه به صورت مستقیم آلوده است، درباره بمب گذاری در تجمع این گروهک را مورد اشاره قرار داد و با طرح پرسش بی ربط، گفت آیا این اقدامات دفاعی است؟

 

هوک که کشورش مولد اصلی تروریسم همچون القاعده است و این در سخنان مقامات ارشد پیشین و فعلی کاخ سفید اعتراف شده است، ایران را به حمایت از القاعده متهم کرد و افزود آیا قاچاق موشک به حوثی های یمن برای حمله به سعودی و امارات هم دفاعی است؟

 

وی که این نمایش را در سالگرد نمایش نیکی هیلی نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل به روی سن برده است، ایران به سرنگونی حکومت مشروع! بحرین متهم کرد و البته نگفت که مخالفان بحرین چه کسانی هستند و رژیم آن کشور چگونه با آنها برخورد کرده است.

 

رئیس گروه اقدام ایران به نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت درباره آزمایش موشک های بالستیک متهم کرد و ادامه داد ادامه آزمایش و گسترش موشک های بالستیک ایران نشان می دهد که توافق هسته ای، به شکلی که برخی امید داشتند، کنترل نمی کند.

 

هوک جدا کردن مساله موشکی ایران از توافق هسته ای را اشتباه دانست و گفت دلیل خروج آمریکا از این توافق همین بوده است.

 

این دیپلمات آمریکایی همچون مقامات بالادستی خود نمی داند که برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران را به آزمایش موشک ها ملزم نکرده و تنها درخواست کرده است که ایران موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش نکند.

 

هوک با این ادعا که اگر ایران در 39 سال گذشته جنگ های فرقه ای را انتخاب نکرده بود، نیازهای دفاعی کاملا متفاوتی داشت، اظهار کرد: این سیاست خارجی رژیم ایران است که ایران را با کشورهای دیگر درگیر می کند.

 

البته وی هیچ گاه دلیلی ارائه نداده است که در 39 سال گذشته، ایران به کدام یک از همسایگان خود تعرض کرده است.

 

رئیس گروه اقدام ایران بدون در نظر گرفتن اظهارات مقامات صهیونیستی و سعودی که در کنار تاسیسات هسته ای ایران را تهدید به حمله نظامی یا به کشاندن ناآرامی ها به داخل ایران تهدید کرده اند، مدعی شد ایران از طرف همسایگان عرب، اسرائیل و افغانستان تهدید نمی شود.

 

هوک با این قیاس مع الفارغ و همچنین با فراموش کردن جنایات صدام و هشت سال جنگ تحمیلی که با حمایت های همه جانبه غرب به ویژه آمریکا علیه ایران انجام شده بود، گفت امروزه همسایگان ایران همان همسایگان پیش از انقلاب 1357 هستند اما ارتش ایران بزرگترین ارتش در منطقه است.

 

وی حضور قانونی و مستشاری ایران در عراق و سوریه که برای مبارزه با تروریسم برخاسته از تفکرات وهابیت انجام شد را یک نقطه تقابل تعریف کرده و با بیان اینکه نیروهای انقلابی ایران تقریبا در همه کشورهای همسایه! حضور دارند، گفت: شبه نظامیان آن همچون سرطان گسترش یافته اند، ثبات را از بین می برند و صلح و تجارت جهانی را در هر دو تنگه هرمز و باب المندب تهدید می کنند! و به آنها اجازه می دهد کانال سوئز! را هم مسدود کنند.

 

این دیپلمات آمریکایی که اظهارات چند روز گذشته خود مبنی بر تهدید نظامی ایران را هم فراموش کرده است، ادامه داد آزمایش موشکی ایران را همچون انگلیس و بقیه محکوم می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------