آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

وزیر امور خارجه گرجستان: مشکل ورود ایرانیان به گرجستان از کانال دیپلماتیک پیگیری می شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر امور خارجه گرجستان

وزیر امور خارجه گرجستان، ضمن تایید بروز مشکل برای ورود برخی شهروندان ایرانی به گرجستان، گفت: دولت گرجستان این موضوع را از کانال های دیپلماتیک پیگیری می کند.

«داوید زالکالیانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ' اول ' گرجستان ، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع اطلاعات متفاوتی داریم که برخی از آنها صحت ندارد.

 

وی افزود: گزارش ها مبنی بر اینکه در یک روز، به 200 تن از شهروندان جمهوری اسلامی ایران اجازه ورود به گرجستان داده نشده است، صحت ندارد.

 

وزیر امور خارجه گرجستان گفت : در رابطه با این مساله اطلاعات متفاوتی داریم و البته با سفارت ایران در تفلیس در ارتباط خواهیم بود و اطلاعات موجود را در اختیار آنها نیز قرار می دهیم و آنها امکان پاسخ به سئوالاتی که در این زمینه وجود دارد را خواهند داشت.

 

وزیر امور خارجه گرجستان از پاسخ به این پرسش که به چه دلیل به شهروندان ایرانی اجازه ورود به گرجستان داده نشده است، خودداری کرد.

 

بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، روز دوشنبه ضمن ابراز گلایه از دولت گرجستان در خصوص مشکلات اخیر ایرانیان در مبادی ورودی آن کشور اظهار داشت: نگاه ما دفاع از حق و حقوق ایرانیان است و در این چارچوب وظایف مشخصی داریم.

 

‏در مورد گرجستان مشکلاتی برای گروهی از ایرانی ‏ها برای ورود به این کشور ایجاد شد که رسانه ها هم حساسیت و پیگیری خوبی داشتند. ‏

 

اتفاقاتی در مرزهای زمینی و هوایی افتاده است و حدود 200 نفر دیپورت شده اند که ‏عمدتا مشکلات ناشی از نقص مدرک داشته اند و یا به دلیل اقدامات برخی آژانس های ‏غیر معتبر مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است.

 

ایرانی ها باید توجه داشته باشند که برای ‏ورود به گرجستان با مدارک کامل اقدام کنند. البته برخی از این افراد مشکل مدرکی ‏نداشته اند و براساس اعلام برخی منابع گرجی، با مشکل حمل مواد مخدر روبرو بوده اند.

 

‏البته تعدادی هم هیچ مشکل مدرکی و غیر آن نداشته اند ولی بازگردانده شده اند که ‏مسئله آنها از طرف مقامات گرجستان در حال پیگیری است.

 

در این خصوص گلایه ‏مندیم و سفارت در حال پیگیری است که دلیل این اقدام دولت گرجستان را جویا شود. ‏

 

بر اساس توافقنامه لغو روادید میان ایران و گرجستان ، اتباع دو کشور بدون اخذ روادید - ویزا - می توانند وارد کشور شوند و به مدت 45 روز در این کشور اقامت کنند.

 

در این توافقنامه هیچگونه محدودیت زمانی برای حضور در کشور در طول یکسال پیش بینی نشده و پس از اتمام 45 روز و خروج از مرز امکان ورود مجدد به این کشور در همان روز امکان پذیر است.

 

ایرنا

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------