آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نتانیاهو: با ترامپ در مورد خروج از سوریه و تجاوز ایران گفتگو کردم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو و ترامپ

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که وی در یک تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» پیرامون خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و تقویت جایگاه ایران در این کشور جنگ زده گفتگو کرده است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه تایمز آو ایزرئیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در یک تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» پیرامون خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و تقویت جایگاه ایران در این کشور جنگ زده گفتگو کرد.

 

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف پیرامون راههای تداوم همکاری میان آمریکا و اسرائیل علیه «تجاوز ایران»(!) بحث و گفتگو کردند.

 

گفتنی است که اوایل روز پنج شنبه، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران و شبه نظامیان تحت حمایت آن، بر فعالیتهای خود در سوریه می افزاید. وی در این باره به صراحت گفت: «ما به اقدام تجاوزکارانه علیه تلاشهای ایران برای تحکیم جایگاه و نفوذش در سوریه ادامه خواهیم داد».

 

در همین راستا، نتانیاهو با انتشار یک بیانیه ای ویدئویی مدعی شد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به وی تضمین داده است که آمریکا به تأثیرگذاری و اعمال نفوذ بر رویدادها در سوریه ادامه خواهد داد.

 

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه، کاخ سفید در اقدامی غافلگیرانه که نه تنها جهانیان بلکه مقامات وزارت خارجه و دفاع آمریکا را شگفت زده ساخت، مدعی شد که آمریکا مأموریت خود برای شکست گروه تروریستی داعش در سوریه را به پایان رسانده است و بنابراین برای خروج نیروهای خود از این کشور برنامه ریزی می کند.

 

تحلیلگران و مقامات حوزه دفاعی از سرتاسر جهان با رد این ادعا که داعش به طور کامل شکست خورده است، معتقدند که هزاران تن از اعضای وابسته به این گروه تروریستی در داخل خاک سوریه همچنان به عملیات تروریستی دست می زنند.

 

این در حالی است که ماه آوریل، دو تن از مقامات آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که تماس تلفنی میان نتانیاهو و ترامپ به دلیل اعتراض رژیم صهیونیستی به طرح آمریکا برای خروج شش ماهه از سوریه، به تنش کشیده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------