آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

حمایت آمریکا از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پومپئ

وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در توئیتر حمایت خود از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را اعلام کرد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد.

 

پامپئو با مطرح کردن ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران، نوشت: «اتحادیه اروپا برای نخستین بار از زمان توافق هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اعلام و هلند نیز افشا کرد که ایران قتل دو شهروند هلندی در سال‌های 2015 و 2017 را هدایت می‌کرده است. این موضوع در پی خنثی سازی دو حمله تروریستی ایران در فرانسه و دانمارک در سال 2018 صورت می‌گیرد.»

 

اتحادیه اروپا که مدعی تلاش برای حفظ برجام است از روز سه‌شنبه 18 دی 97 اولین دور تحریم‌ها علیه ایران را بعد از اجرایی شدن این توافق در سال ۲۰۱۴ اعمال کرد. این تحریم‌ها بر پایه ادعاهایی اعمال شد که دانمارک علیه ایران مطرح کرده است.

 

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران قویاً این ادعا را تکذیب کرده است.

 

پامپئو در ادامه توئیت خود مدعی شد که ایران و حزب‌الله از سال 1979 به عملیات تروریستی در اروپا می پرداخته و کشورهای این قاره نیز با گامی که روز سه‌شنبه برداشت پیام آشکاری را به ایران ارسال کرد که تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

 

پامپئو در ادامه اعلام کرد که آمریکا قویا از تحریم‌های جدید حمایت کرده و در مقابله با این تهدید مشترک در کنار متحدان اروپایی می‌ایستد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------