آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پومپئو: خواهان مجازات عاملان قتل خاشقجی هستیم/ ایران بزرگ ترین تهدید جهان است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه عربستان همپیمان اساسی ایالات متحده است، گفت: ما به شراکتمان ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، "مایک پامپئو"، وزیر خارجه آمریکا در مورد کشته شدن "جمال خاشقجی"، روزنامه‌نگار عربستانی گفت: ما خواهان مجازات عاملان پرونده خاشقجی هستیم.

 

وی افزود: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده است که رابطه با عربستان نمی‌تواند فقط در پرونده خاشقجی خلاصه شود.

 

پامپئو با بیان اینکه «رابطه ایالات متحده آمریکا با عربستان برای ثبات و امنیت منطقه امری اساسی است»، گفت: عربستان همپیمان اساسی ایالات متحده بوده و ما به شراکتمان ادامه خواهیم داد.

 

پامپئو با تاکید بر اینکه ایالات متحده خاورمیانه را ترک نخواهد کرد، گفت: ما به شرکایمان می‌گوییم که ما منطقه را ترک نخواهیم کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در مورد مسئله سوریه نیز گفت: اعلام خروج از سوریه با استراتژی ما در قبال ایران تناقضی ندارد.

 

وی ادامه داد: عقب‌نشینی ما از سوریه به معنای عقب‌گرد از مبارزه با تروریسم نیست.

 

وی با بیان اینکه آمریکا انگیزه‌های ترکیه برای حفاظت از مرزها و ملت خود را درک می‌کند، افزود: همگان باید بدانند که کردهای سوریه تروریسم نیستند.

 

پامپئو تصریح کرد: آمریکا برای دستیابی به یک روند سیاسی در سوریه تلاش می‌کند که آوراگان از طریق آن بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

 

پمپئو ایران را بزرگ‌ترین تهدید جهان خواند

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با العربیه انگلیسی، با متحد خطاب کردن عربستان مدعی شد: ما در خاورمیانه بر روی سه مسئله کار می‌کنیم: ثبات منطقه، نابودی داعش و مقابله با ایران. تهدید بزرگترین حامی تروریسم در جهان که همان جمهوری اسلامی ایران است، یکی از اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور ترامپ محسوب می‌شود. ما مصمم هستیم که با شرکای خاورمیانه‌ای‌مان این کار را انجام دهیم. این یک ماموریت برای کل جهان است. این مسئله مهمی است و ما مصمم بر انجام این کار هستیم.

 

وی در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: ما می‌خواهیم که ایرانی‌ها بدانند به دنبال زندگی بهتری برای آن‌ها هستیم. ما می‌خواهیم صدای آن‌ها شنیده شود.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش در اظهاراتی تفرقه‌افکنانه و ضد شیعی گفت: ما می‌خواهیم در جمهوری اسلامی ایران یک دموکراسی واقعی را برقرار کنیم. در یک دموکراسی واقعی هیچگاه از حزب‌الله حمایت نمی‌شود. یک دموکراسی واقعی از نظامی‌های شیعه در عراق حمایت نمی‌کند تا باعث کاهش استقلال این کشور شود. یک دموکراسی واقعی در یمن به صورتی که از حوثی‌ها حمایت کند فعالیت نمی‌کند. ما می‌خواهیم صدای مردم ایران شنیده شوند، پس آن‌ها نباید از ما بترسند. ما می‌خواهیم که آن‌ها بدانند ما حضور داریم و صدایشان را می‌شنویم و خواهان زندگی بهتر آن‌ها هستیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------