آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سناتور آمریکایی: نباید ایران بزرگ‌ترین برنده خروج ما از سوریه باشد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لیندسی گراهام

سناتور لیندسی گراهام با بیان اینکه واشنگتن باید خروج از سوریه را به آهستگی انجام دهد، تاکید کرد، ایران نباید بزرگ‌ترین برنده در سوریه باشد.

به گزارش ایسنا، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ تصریح کرد: سوریه تنها شن و مرگ نیست. سوریه از نظر استراتژیک کشوری مهم در منطقه‌ای متلاطم است. خروج ما از سوریه باید به گونه‌ای باشد که اطمینان یابیم ایران بزرگ‌ترین برنده ترک سوریه نیست.

 

دونالد ترامپ اخیرا در سخنانی سوریه را سرزمین "شن و مرگ" خوانده بود و بار دیگر بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

 

گراهام که در آنکارا به سر می‌برد، در ادامه مدعی شد: آمریکا باید مانع از تعدی ایران به شمال شرق سوریه شود. چنین سناریویی موجب خواهد شد که همه زمین‌هایی که متعلق به مردم سوریه است به دست ایرانی‌ها بیفتد و این موضوع تحریم‌های رئیس‌جمهور (ترامپ) علیه ایران را تضعیف خواهد کرد.

 

سناتور گراهام همچنین با تکیه بر ادعای بی اساس آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه گفت: خروج ما از سوریه باید اهداف آمریکا همچون مهار ایران و اطمینان از عدم بازگشت نیروهای داعش را محقق کند.

 

این ادعاهای واهی در حالی به‌طور مکرر از سوی مقامات آمریکایی و به‌ویژه صهیونیست‌ها تکرار می‌شود که مقام‌های کشورمان بارها تاکید کرده‌اند حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت مشروع دمشق و برای مقابله باتروریسم و افراط‌گرایی بوده است.

 

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز پیش از  این تائید کرده بود که ایران به‌طور قانونی و به درخاوست دولت سوریه برای جنگ علیه تروریست‌ها در این کشور حضور دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------