آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عراقچی: ایران به هیچ کشوری اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود نمی دهد



اخبار,اخبار سیاست خارجی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، ماچی پرز میسلاو لانگ معاون وزیر امور خارجه لهستان که در راس یک هیات سیاسی به منظور گفت وگو و مذاکره با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان وارد تهران شده است، امروز دوشنبه با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می شود، دیدار و گفت وگو کرد. 

 

در این دیدار عراقچی تاکید کرد: بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید. 

 

معاون وزیر خارجه ایران ادامه داد: اینکه چنین موضوع مهمی در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یک سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می کند. 

 

عراقچی همچنین افزود: مشکل دیگر منطقه سیاست های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا در صدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد. 

 

معاون وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو اظهار داشت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

 

ماچی پرز میسلاو لانگ با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دو جانبه، تاکید کرد: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------