آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

ماکرون: حفظ گفت وگوی دائمی با ایران حائز اهمیت است/ تغییر در ایران باید از داخل باشد نه از خارج



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ماکرون

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در خصوص موضع‌گیری اخیر برخی کشورها در قبال مسایل ایران گفت: حفظ گفت وگوی دائمی با ایران حائز اهمیت است، زیرا قطع روابط و نیت تخریب توافق هسته‌ای با خطر منتهی شدن به جنگ همراه است.

به گزارش ایرنا، وی در حاشیه مراسمی به مناسبت سال نوی میلادی در جمع خبرنگاران ادامه داد: فرانسه با مقام‌های ایرانی روابطی صریح دارد و می‌خواهد این رابطه را حفظ کند. در غیر این صورت، بار دیگر کار به احیای «محور شرارت» خواهد انجامید.

 

اشاره وی به اصطلاحی است که ساخته و پرداخته «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای توصیف کشورهای ایران، عراق و کره شمالی و توجیه فعالیت‌های نظامی فرامرزی این کشور بود.

 

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه با تاکید بر افزایش فشارهای بین‌المللی به ایران افزود: موضع رسمی که از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی دنبال می‌شود که از بسیاری لحاظ هم‌پیمان ما هستند، در واقع همان موضعی است که ما را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

 

وی در خصوص سفرش به ایران گفت: پیش‌نیاز این سفر، بازگشت آرامش توام با احترام به آزادی‌ها است.

 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در بخشی از سخنان خود بار دیگر از توافق هسته‌ای حمایت و بر لزوم حفظ آن تاکید کرد.

 

ماکرون پیش از این هم با ادعای اینکه ایران تاکنون «برداشت درستی از مواضع فرانسه نداشته است» گفته بود که پاریس موضعی «متوازن» در قبال تحولات خاورمیانه دارد.

 

فرانسه در ماه‌های گذشته همراه با دیگر کشورهای اروپایی علیه خواست آمریکا برای لغو و مذاکره مجدد در مورد برجام موضع گرفته است.

 

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور به تازگی بار دیگر تصریح کرده بود که این توافق نه قابل مذاکره و نه قابل اصلاح است.

 

-------------

 

ماکرون: تغییر در ایران باید از داخل باشد نه از خارج 

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی است که آشوب تخریب‌گران در ایران، به دلیل نبود آزادی بیان به راه افتاده ولی بهرحال، تغییر در ساختار قدرت در ایران، باید از درون همین جامعه نشأت بگیرد و نه از خارج.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در دیدار سال نو با دیپلمات‌های خارجی مقیم پاریس، در خصوص مسائل مختلف از جمله ناآرامی‌های اخیر برخی شهرهای ایران سخن گفت.

 

آنطور که دفتر رئیس‌جمهور فرانسه خبر داده، ماکرون چند روز پیش و در روزهایی که اغتشاشات نفس‌های آخر خود را می‌کشید، در تماس تلفنی با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، از «کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی ابراز نگرانی کرد و دولت ایران به خویشتنداری فراخواند.»

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در پاریس باز هم به ناآرامی‌های اخیر ایران پرداخته و گفته: «ایران امروز درگیر بحران است. این بحران ناشی از (نقض حق) آزادی بیان مردم ایران است.»

 

ماکرون در ادامه پا را فراتر از حد خود گذاشته و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان، گفته: «نقش ما در این بحران این است که مراقب، مطالبه‌گر و دقیق باشیم تا از احقاق حقوق معترضین، مطمئن شویم.»

 

ماکرون یکی از راه‌های غرب برای پایبند نگاه داشتن نظام ایران به تبعیت از تعریف غربی‌ها از حقوق بشر را «ادامه گفت‌وگوهای فرهنگی، آموزشی و تجاری» با تهران دانست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------