آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

معاون وزیر خارجه روسیه: پیشنهاد آمریکا برای نشست فوری سازمان ملل پیرامون ایران «مخرب» است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سرگئی ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه می گوید که مسکو پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل پیرامون ناآرامی ها در ایران را «مضر و ویرانگر» می داند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» روز پنج شنبه در واکنش به پیشنهاد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت با محور ناآرامی ها در ایران گفت که مقامات مسکو این پیشنهاد را «مضر و ویرانگر» ارزیابی می کنند.

 

ریابکوف در این باره گفت: «امور داخلی ایران هیچ ارتباطی با وظایف محوله به شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد».

 

گفتنی است که «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد هفته جاری اعلام کرد که مقامات واشنگتن خواستار برگزاری نشستهای فوری شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل با محور اعتراضات در ایران هستند.

 

ریابکوف در خصوص احتمال وضع تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران گفت که این روشها «نامشروع» هستند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه اوایل روز پنج شنبه تأکید کرد که «آمریکا نباید در امور داخلی ایران مداخله کند» و اینکه «مسکو به توافق هسته ای منعقده میان ایران و شش قدرت جهانی (۲۰۱۵) پایبند خواهد ماند»؛ توافقی بین المللی که ظرف یکسال اخیر از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به چالش کشیده شده است.

 

گفتنی است که «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیشتر ادعا کرد که دولت این کشور ممکن است علیه مقامات ایرانی که با معترضان برخورد کرده اند، تحریمهایی وضع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------