آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اردوغان: خارجی ها در مسائل داخلی ایران مداخله نکنند/ آماده گسترش روابط با فرانسه هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه مسلما عده ای در خارج از مرزهای ایران، به اغتشاشات داخلی این کشور دامن زده اند، بر مخالفت با دخالت خارجی در امور داخلی ایران تاکید کرد.

به گزارش مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ال سی آی» این کشور به بررسی موضوعاتی متعدد از جمله روابط میان دو کشور ترکیه و فرانسه و اغتشاشات اخیر ایران پرداخت.

 

اردوغان در خصوص مساله اغتشاشات اخیر  در ایران، با بیان اینکه در اینباره با حسن روحانی همتای خود در ایران گفتگو کرده است، گفت: من با آقای روحانی به صورت تلفنی صحبت کردم و شرایط (ایران) طی یکی دو روز آینده تثبیت خواهد شد، جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص نیست، این چیزی است که آنها (ایران) به من گفتند.

 

وی افزود: مسلما برخی افراد از خارج این موقعیت (اغتشاشات) را تحریک می کنند. افراد در خارج نباید در مورد مسائل داخلی (ایران) مداخله کنند.

 

رئیس جمهوری ترکیه همچنین درخصوص روابط دوجانبه میان این کشور و فرانسه تاکید کرد: فرانسه و ترکیه قدم های بسیار مهمی در زمینه سیاسی و اقتصادی برداشته اند.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه همواره روابط خوبی با روسای جمهوری پیشین فرانسه مانند «سارکوزی» و «شیراک» داشته است، گفت: من نخستین سفر خود را به اروپا (در سال ۲۰۱۸) را انجام خواهد داد تا دوستم، امانوئل ماکرون را ملاقات کنم. 

 

از سوی دیگر اردوغان با تاکید بر اینکه آمریکا باید در فهم خود از عدالت بازبینی کند، گفت که اتهامات وارد شده از سوی واشنگتن علیه «محمت حاکان» رئیس «هالک بانک» ترکیه در خصوص نقش وی در دور زدن تحریم های ایران، تاکید کرد که این اتهامات پر از تناقض بوده و هیچ ارتباطی به هالک بانک ندارد.

 

وی که این سخنان را در فرودگاه آتاتورک استانبول و پیش از سفر خود به پاریس مطرح می کرد، در ادامه انتقادات خود علیه دستگاه قضایی آمریکا گفت که قوانین موجود در روابط میان آنکارا و واشنگتن و همچنین پیوندهای دوجانبه میان دو طرف در حال رنگ باختن است.

 

اردوغان تاکید کرد: اگر فهم دولت آمریکا از عدالت این است، پس دنیا نابود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------